Poferiowa Propozycja No 3 - Domino wyrazowe.
Prezentowany zestaw to 36 kart - elementów domina, "zbierających" słownictwo z Unitów 1-4 w Brainy 4. Każdy element to trzy wyrazy w języku polskim lub angielskim, które należy dopasować do ich tłumaczeń, na kolejnym elemencie.
Zestaw przygotowany
Easy Teaching Ideas
▼
środa, 31 stycznia 2018
wtorek, 30 stycznia 2018
Let's make a sandwich
Poniedziałkowe zabawy z kolorowym papierem okazały się bardzo owocne - powstał zestaw kolorowych elementów do budowania kanapek.
poniedziałek, 29 stycznia 2018
I have got...Who has got?
Propozycja 1 - gra karciana I have got ... Who has got...?
Przygotowałam dwa zestawy kart:
1. zestaw pierwszy - 16 kart
2. zestaw drugi - 24 karty
dzięki którym powtórzymy słownictwo oraz budowanie wypowiedzi z czasownikiem HAVE GOT.
Zasady gry są proste: w zależności od liczebności grupy, bierzemy Zestaw 1 lub 2, karty tasujemy, rozdajemy ...
Grę może rozpocząć wybrany gracz - np. osoba, z największą liczbą kart - poprzez wyłożenie na stół karty i odczytanie zdań
I have got ... A BALL.
Who has got ...A KITE?
W ten sposób wybierany zostaje kolejny uczestnik gry - posiadacz karty z latawcem.
Udanej zabawy
DOWNLOAD
piątek, 26 stycznia 2018
My new identity
Dziś proponuję zestaw kart do kreowania nowych tożsamości. Zestaw zbudowany jest z 5 kategorii: imię, wiek, pochodzenie / miejsce zamieszkania oraz hobby, po 16 elementów na każdym arkuszu, co w mniejszych grupach umożliwi wylosowanie np. dwóch zainteresowań lub "niespełnionego marzenia" danej postaci.
Karty drukujemy, rozcinamy i tak przygotowany zestaw posłuży do losowania nowego imienia, wieku, państwa, wykonywanej pracy oraz zainteresowań. Sporo powtórek.
Karty proponuję ułożyć kolorami, odwrócone napisem do stolika lub umieścić w woreczkach czy kubeczkach.
Losowanie kart przeprowadzamy po jednej karcie lub pozwalamy na wybranie wszystkich 5, uzupełnienie identyfikatora, a następnie - przedstawienie nowego "ja".
Możliwości mamy wiele ... od najprostszych, krótkich wypowiedzi ... do bardziej rozbudowanych opisów.
My name is ... / I'm ...
I come from ... / I live in ... / I'm + nationality ...
I'm ... + age
I 'm a / an + occupation ... / I'd like to be + occupation
I'm interested in ... / I'm keen on ... + hobby
I'd like to try ... + hobby ... one day
Przygotowane karty zapewne posłużą do innych ćwiczeń - ale to kolejnym razem.
Karty drukujemy, rozcinamy i tak przygotowany zestaw posłuży do losowania nowego imienia, wieku, państwa, wykonywanej pracy oraz zainteresowań. Sporo powtórek.
Karty proponuję ułożyć kolorami, odwrócone napisem do stolika lub umieścić w woreczkach czy kubeczkach.
Losowanie kart przeprowadzamy po jednej karcie lub pozwalamy na wybranie wszystkich 5, uzupełnienie identyfikatora, a następnie - przedstawienie nowego "ja".
Możliwości mamy wiele ... od najprostszych, krótkich wypowiedzi ... do bardziej rozbudowanych opisów.
My name is ... / I'm ...
I come from ... / I live in ... / I'm + nationality ...
I'm ... + age
I 'm a / an + occupation ... / I'd like to be + occupation
I'm interested in ... / I'm keen on ... + hobby
I'd like to try ... + hobby ... one day
Przygotowane karty zapewne posłużą do innych ćwiczeń - ale to kolejnym razem.
DOWNLOAD
wtorek, 23 stycznia 2018
Roll and take a card
Uniwersalna plansza kolorowa lub biało-czarna wraz z zestawem 48 kart do ćwiczenia czasowników be, have got i can to moja propozycja na doskonalenie budowania wypowiedzi dla najmłodszych.
Jak pracujemy?
Jak pracujemy?
piątek, 19 stycznia 2018
What three words ... ?
niedziela, 14 stycznia 2018
Let's roll and write
Kolejna odsłona Tiny Story Cards - tym razem w opcji gry planszowej. Przygotowałam cztery arkusze, z myślą o wykorzystaniu ich na ostatnich lekcjach przed feriami zimowymi lub do przetestowania na pierwszych zajęciach w lutym.
Do gry potrzebujemy:
- jednej kostki
sobota, 13 stycznia 2018
Describing animals
W dziale 5 pojawiają się pierwsze opisy zwierząt , które proponuję przeprowadzić w pięciu etapach.
Etap 1
- wyszukanie wszystkich nazw zwierząt, które wystąpiły w działach 1-5,
- spisanie nazw zwierząt na karteczkach i utworzenie banku słów, im bardziej kolorowo, tym lepiej,
- określenie wyglądu oraz umiejętności zwierząt z banku słów,
Etap 2
- zaznaczanie poprawnych wypowiedzi oraz korygowanie błędnych. Do dyspozycji mamy pięć przykładowych kart
Etap 1
- wyszukanie wszystkich nazw zwierząt, które wystąpiły w działach 1-5,
- spisanie nazw zwierząt na karteczkach i utworzenie banku słów, im bardziej kolorowo, tym lepiej,
- określenie wyglądu oraz umiejętności zwierząt z banku słów,
Etap 2
- zaznaczanie poprawnych wypowiedzi oraz korygowanie błędnych. Do dyspozycji mamy pięć przykładowych kart
sobota, 6 stycznia 2018
Past Simple Tiles
Plasterek na "bolący" Past Simple czyli arkusze z elementami, z których powstaną zdania w czasie przeszłym:
piątek, 5 stycznia 2018
Have you ever...? When did you...?
Przedstawiam zestaw 24 kolorowych kart do pracy z pytaniami Have you ever ...? i When did you...?
W ten sposób utrwalone zostaną zasady budowania pytań, zdań twierdzących i krótkich odpowiedzi w czasach Present Perfect i Past Simple. Powtórzone zostaną też formy wybranych do kart czasowników.
W ten sposób utrwalone zostaną zasady budowania pytań, zdań twierdzących i krótkich odpowiedzi w czasach Present Perfect i Past Simple. Powtórzone zostaną też formy wybranych do kart czasowników.
środa, 3 stycznia 2018
Can it?
Wpis poświęcony ćwiczeniu czasownika CAN na poziomie klas 1-4
1. Karty obrazkowe
Karty obrazkowe powstały z myślą o zadaniu powtórzeniowym z Brainy 4 w dziale 5, które polega na wyszukaniu zwierząt, o których była mowa w całym rozdziale. Postanowiłam je zebrać i zbudować zestaw pomocy, który posłuży do pracy indywidualnej lub w parach.
A. Na stoliku rozkładamy potasowane i
1. Karty obrazkowe
Karty obrazkowe powstały z myślą o zadaniu powtórzeniowym z Brainy 4 w dziale 5, które polega na wyszukaniu zwierząt, o których była mowa w całym rozdziale. Postanowiłam je zebrać i zbudować zestaw pomocy, który posłuży do pracy indywidualnej lub w parach.
A. Na stoliku rozkładamy potasowane i