Easy Teaching Ideas

sobota, 25 marca 2017

Przyimki IN, ON i AT...

Pudełeczko po hummusie, zestawie po surówkach lub każde inne z podziałem na trzy, odpowiednio przygotowane karteczki z nazwami pór dnia, miesięcy, dni tygodnia oraz godzin i gotowe.


Przyimki zawsze stanowią
problematyczną kwestię. Teoretycznie są wszędzie, w praktyce-  uczniowie popełniają wiele błędów w stosowaniu ich.
Ćwicząc przyimki warto przygotować sobie zestaw flashcards albo prezentację do wyświetlenia na tablicy multimedialnej lub monitorze oraz wykonać zadania na LearningApps. Będzie to już stanowiło komplet
ćwiczeniowy, który z powodzeniem sprawdzi się na zajęciach z grupą, jak i indywidualnych. Uzupełnione grą planszową, powinien przynieść sukces.



Zestaw flashcards z przyimkami wykonany przeze mnie jest do pobrania TU i posłuży do krótkiej rozgrzewki na początku lekcji, zadania w toku lub jako podsumowanie, i nie koniecznie w przypadku lekcji poświęconych przyimkom. Pobrane obrazki umieszczone w PowerPoint będą szybką do przygotowania prezentacją do wyświetlenia w każdej chwili i bez potrzeby drukowania, kserowania czy laminowania.

Więc start:

1. Poniżej kilka moich przykładowych zadań z przyimkami z platformy LearningApps, aby poćwiczyć przyimki online

Zad. 1
Zad. 2
Zad. 3

oraz gra planszowa, do podsumowania:

Prepositions Board Game

Zasady gry:
* pionki;
* kostka do gry;
* wydrukowana plansza do gry;
* patyczki / szpatułki laryngologiczne do wersji gry z KABOOM;


Wersja 1 polega na podaniu 2 różnych zwrotów z przyimkiem znajdującym się na planszy.
np. uczeń po przesunięciu pionkiem znajduje się na polu z przyimkiem ON; jego zadaniem jest podanie dwóch poprawnych zwrotów z tym przyimkiem: ON Monday, ON Sunday morning.
Karą za niepoprawną odpowiedź jest opuszczenie kolejki.


Wersja 2 to budowanie wypowiedzi z podanym przyimkiem.  Proponuję tu również uproszczoną wersję KABOOM: patyczki z podmiotem w jednym kubeczku i czasownikiem / nazwą czynności w drugim, do budowania zdań z przyimkiem z planszy oraz wylosowanymi podmiotami i czasownikami/nazwami czynności:
np. Sheila + do the shopping + AT = Sheila does the shopping at 6.
np. We + study English + ON = We study English on Monday.

W przypadku wylosowania patyczka z KABOOM - uczeń cofa się na START i rozpoczyna grę od początku. Możemy przygotować dodatkowe zadanie "karne".

Pudełeczko sprawdzi się również przy zadaniach: 

1. Budowanie wypowiedzi: zdania twierdzące, przeczenia, pytania + zestaw karteczek osoba/czynność i ustalony czas. Umieszczamy wówczas w przegrodach oznaczenia typów zdań.

2. Zadanie z podziałem rzeczowników z A / AN / SOME + zestaw słów lub ilustracji. Polecam wykorzystanie posiadanych kart obrazkowych lub wycięte ilustracje z gazetek.

3. Powtórzenie słownictwa: food z podziałem na breakfast, dinner, supper; means of transport z podziałem na lądowe, powietrzne, wodne; clothes z podziałem na winter, summer, others (slippers, belt); toys dla dziewczynek, chłopców, both (blocks, bike); shopping z podziałem na warzywniak, meblowy, mięsny, czynności z podziałem na: in the morning, in the afternoon, in the evening ... itd

4. Pudełeczko przyda się w ćwiczeniu każdego materiału, który można podzielić na 3, z czasownikami nieregularnymi na czele.

5. Zestaw można wykorzystać jako zadanie dla nad-aktywnych uczniów, zadanie powtórzeniowe z danej partii materiału, kartkówkę inaczej. Myślę, że w takiej formie, zainteresuje i zachęci tez do pracy ucznia nieśmiałego czy z trudnościami.

I na zakończenie - karta pracy ( z moją ilustracją )