Easy Teaching Ideas

piątek, 26 maja 2017

Do you have to?

Pracę z czasownikiem HAVE TO rozpoczynam od przypomnienia odmiany czasownika HAVE oraz upewnienia się, że uczniowie
poprawnie stosują formy tego czasownika.





1. My duties - mapa myśli na tablicy, z wykorzystaniem literek magnetycznych. Budujemy mapę z nazwami obowiązków. 



2. Zestaw ilustracji z gazetki sieciówkowej ( zwykle przed świętami reklamują środki chemiczne). W tym roku tak ładnie oferty te zostały przedstawione, że po zalaminowaniu będę miała zestaw przedstawionych czynności  na lata,  z panią Małgosią na zdjęciach.

Jak pracujemy?

a. nazywanie czynności na ilustracjach na wyrywki;
b. opis obrazka / czynności : They are making a cake.;
c. wymienianie czynności stanowiących obowiązki uczniów w domu;
d. wymienianie czynności / obowiązków rodziców;
e. mówienie o czynnościach, których nie muszą wykonywać w domu.

My mother has to do the ironing.
My father has to ....
I have to ...






3. Po ćwiczeniach w nazywaniu obowiązków, kolejna porcja ćwiczeniowa - karty obrazkowe ( swoje wykonałam z bardzo starego podręcznika, dając drugie życie temu materiałowi, bo zwyczajnie uważam, że Snaphot Elementary kwestię obowiązków przedstawił rewelacyjnie, stąd pomysł na adaptację i zadanie z kartami ).

Zalaminowane karty służą do:
- nazywania czynności: uczniowie losują kary, np. po 2 i budują wypowiedź:
I have to ...
I don't have to...
I have to ... , but I don't have to ... 

- zadania do każdej gry planszowej, wystarczy odwrócone karty ułożyć z boku i pozwolić wziąć wziąć w odpowiednim momencie gry ;
- budowania wypowiedzi na podstawie posiadanych kart;
a) porównywanie obowiązków wykonywanych przez uczniów w domu;
b) ankieta dotycząca wykonywanych czynności - tu proponuję, aby każdy uczeń wypowiedział się na temat częstotliwości czynności i zapisał własne wnioski na kartce, następnie karteczki zbieramy i przyczepiamy na tablicy, liczymy oddane głosy oraz opisujemy wnioski. Przećwiczymy przy okazji przysłówki częstotliwości oraz zwroty do opisu wyników ankiet.

NEVER-----SELDOM-----SOMETIMES-----OFTEN-----USUALLY-----ALWAYS  

---------------------------------------------------------------------------------------->




4. Na zakończenie oraz podsumowanie treści zajęć proponuję lubianą grę - Kaboom ze szpatułkami, na których zapisałam nazwy czynności po polsku i po angielsku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz