Easy Teaching Ideas

poniedziałek, 17 lipca 2017

Incy Wincy Spider

Rymowankę o maleńkim pajączku, który wspina się po rynnie, znają wszystkie dzieci. A wy znacie?



Incy, wincy spider,
climbing up the spout,
Down came the rain
And washed the spider out!
Out came the sun
And dried up all the rain,
Incy, wincy spider, 
climbed up the spout again.


1. Naukę rymowanki poprzedzamy przedstawieniem bohatera. W tym celu przygotowujemy puzzle dla grup, które układają, przyklejają i kolorują.

2. Naukę rymowanki ćwiczymy z gestami:
- idziemy paluszkami do góry, jak pajączek po rynnie;
- rączki spadają, gdy deszcz zmył pajączka z rynny;
- rysujemy okrąg (słoneczko) nad głową, bo wyjrzało i suszy pajączka,
- i ponownie... pajączek wspina się po rynnie, więc paluszkam "wędrujemy" do góry ...

lub z flashcards, które układamy w odpowiedniej kolejności. Możemy przygotować dwa obrazki przedstawiające wspinającego się pajączka ( pierwszy i ostatni fragment rymowanki).

2. Zestaw ilustracji pomocny będzie do nauki słownictwa z rymowanki:
  • up / down ( ilustracje ze strzałkami )
  • the spout 
  • the rain 
  • the sun
3. Nauka tej rymowanki to okazja do wprowadzenia kilku najpopularniejszych słów do określania emocji. 

Pajączek jest szczęśliwy HAPPY i zadowolony PLEASED, gdy uda mu się wspiąć po rynnie, ale bywa smutny SAD, rozzłoszczony ANGRY, gdy zaczyna padać, moknie lub ląduje w kałuży.

4. Opis wyglądu pajączka to okazja do przećwiczenia lub wprowadzenia czasownika HAVE GOT oraz nazw części ciała. Pajączek z ilustracji ma 2 rączki, 6 nóżek, duże oczy, mały nos  i jest włochaty. (two hands, six legs, big eyes, small/tiny nose, furry...):
 
Incy wincy spider has got six legs.
Incy wincy spider has got big eyes. 

5.  Booklet.
  • pomniejszne ilustracje ( na arkuszu powinno znaleźć się 5 obrazków do wycięcia oraz tekst rymowanki, podzielony na 4 - najlepiej podzielić arkusz A4 na 6 równych części),
  • tekst rymowanki podzielony na 4 części ( paski, bąbelki z teksem),
  • klej, kredki, nożyczki, zszywacz.
  • możemy przygotować również wyrazy HAPPY, SAD, ANGRY, PLEASED do naklejenia.
Rozdajemy dzieciom ilustracje oraz tekst rymowanki. Zdania na paskach umieszczają w dowolnym miejscu na kartkach książeczki, pod ilustracją, kolorują i układają w odpowiedniej kolejności.
Uzupełnione karteczki, zszywamy w 2-3 miejscach na krawędzi. 


Ilustracje / flashcards do pobrania


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz