Easy Teaching Ideas

sobota, 16 września 2017

Let's revise 1 - to be, to have got, countable and uncoutable nouns

Dziś prezentuję materiały do powtórzenia czasowników to be i to have got oraz rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych.



1.  Czasowniki i rzeczowniki z kieszonkami:
Uczniowie wycinają kieszonki i wklejają do zeszytu ( boczne i dolne krawędzie smarujemy klejem ),
Następnie wycinają słownictwo do segregowania. Młodszym dzieciom możemy ułatwić zadanie i przygotować gotowe zestawy, już wycięte.
Zadaniem uczniów jest segregowanie słownictwa do odpowiedniej kieszonki.
Arkusz do wydruku został "ozdobiony" niewielkimi rysunkami, które możemy wykorzystać do budowania prostych zdań z zastosowaniem czasownika to be lub przydzielenia do odpowiedniej kieszonki.

Wersja odręczna kieszonek oraz fiszek ze słownictwem do segregowania.

2.  Patyczki i kubeczki:
Przygotowujemy trzy kubeczki, które podpisujemy formami czasownika to be (am, are, is), dwa kubeczki do ćwiczeń z czasownikiem to have got ( have got, has got) oraz dwa kubeczki do segregowania rzeczowników. Na patyczkach umieszczamy słownictwo - naklejamy wydrukowane lub podpisujemy ręcznie. I ... segregujemy, zgodnie z odmianą czasowników i typem rzeczowników. 



3. Patyczki możemy wykorzystać do gry w KABOOM lub budowania zdań z wylosowanymi wyrazami i czasownikami to be i to have got.

4. Karty pracy przygotowałam odręcznie ( czasownik to be, rzeczowniki)  oraz w wersji komputerowej ( czasownik to be i to have got, w dwóch wersjach) .

DOWNLOAD



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz