Easy Teaching Ideas

piątek, 6 października 2017

Interests and hobbies

Ponownie gazetowe kolaże w roli głównej do opisów wyglądu, przedstawiania siebie i innych oraz rozmowy o hobby i zainteresowaniach.
Zestawy powstały z wycinków z różnych kolorowych czasopism, są formatu A4.



Jak pracowaliśmy:




klasa została podzielona na 3-osobowe grupy/zespoły, których zadaniem była pełna prezentacja przedstawionej na kolażu osoby. Pomocne były karty pracy - mapy, które uzupełniane były słownictwem oraz wypowiedziami z zastosowaniem: keen on, interested in, be into, good at, like, enjoy, love  + - ing




uzupełnione mapy wspomogły uczniów w organizacji słownictwa oraz zbudowaniu opisów do kolaży.

kolejnym etapem pracy z kolażami jest zbudowanie 10 zdań, opisujących zainteresowania danej osoby: ustaliliśmy, że tylko pięć zdań będzie zgodnych z ilustracją. W efekcie powstało 5 zdań prawdziwych oraz 5 fałszywych. Zapisane zdania stanowiły zadanie dla innej grupy, która miała oznaczyć wypowiedzi zgodne i niezgodne z ilustracją oraz dokonać korekty wypowiedzi nieprawdziwych.

1. Andrea is 34 years old and lives in Germany. TRUE / FALSE
2. She loves swimming. TRUE / FALSE
3. She is interested in cars. TRUE / FALSE
4. Andrea collects CDs and likes listening to jazz. TRUE / FALSE
5. She enjoys doing the shopping. TRUE / FALSE
6. She is into climbing. TRUE / FALSE ...

   Nieźle wypadło zadanie domowe -  uczniowie otrzymali polecenie opisania własnych zainteresowań oraz hobby, z zastosowaniem poznanego słownictwa oraz uporządkowania (słowniczek) słownictwa lekcyjnego . Oto niektóre prace:


2. Pomysł na kolejną lekcję, zainspirowany piramidkami Anieli, autorki blogu Kreatywne nauczanie języków obcych oraz kartami stosowanymi przez Łukasza.
Zadanie najlepiej sprawdza się w parach, gdzie uczniowie siadają naprzeciw siebie i
widzą jedną część piramidki, z danymi osobowymi oraz zainteresowaniami. Na stolikach ułożone również są karty ( mogą być dowolne ilustracje z gazet, pamiętajmy, aby zgadzał się wiek oraz pochodzenie;).




Zadanie rozpoczynamy od dopasowania zdjęcia do opisu.


Kolejnym etapem pracy jest przedstawianie się (prezentowanie informacji z piramidek) oraz rozmowa o zainteresowaniach / hobby z zastosowaniem: keen on, interested in, be into, good at, like, enjoy, love ... 

Przykładowa prezentacja:
My name is Julia. I'm 42. I live in France. I'm interested in taking photos. I love kayaking. I'm good at playing chess.  ...

Uwaga: nie informujemy uczniów, że za chwilę nastąpi zmiana ról. Element zaskoczenia odgrywa w tej sytuacji olbrzymią rolę.

Zmiana ról: piramidka zostaje odwrócona, a zadaniem uczniów jest odtworzenie pierwszego profilu, którego już nie widzą ale mogą poprosić o pomoc, budując pytania do partnera:
Am I Spanish? 
Do I live in Germany? 
Am I interested in cooking?
 ... na które partner krótko odpowiada
Yes, you are. / Yes, you do. / Really? / No, you aren't ...
lub opowiadając o "sobie", co weryfikuje partner, gdy udzielana jest błędna informacja.

Ponowna zmiana ról, odwrócenie piramidek oraz kolejny etap zadania -  prezentacja partnera oraz jego zainteresowań:

Her name is Ann. 
She's 24 and comes from Canada. 
She is interested in... 
Her interests are ... 
She's into ... 
She's good at ...

Prezentację uzupełniają krótką charakterystyką wyglądu oraz opisem ubioru (na podstawie zdjęcia) - opcjonalnie.

Zadanie możemy uatrakcyjnić dyskusją nad wyborem idealnego towarzysza na dwudniowy wyjazd / wycieczkę:

I'd like to take [NAME] with me because ....

Poniżej przykładowa karta do zadań oraz kolaże. 



lub

grą karcianą na zasadach Piotrusia.

 

DOWNLOAD

2 komentarze:

  1. Cudowne!! Uwielbiam Twoje pomysły i wykorzystanie gazet :) To jest bardzo twórcze a zarazem tyle uczy :) Czy można jakoś ściągnąć Twoje kolaże? (DIXIT mam i używamy )

    OdpowiedzUsuń
  2. Postaram się wykonać najlepsze możliwe skany i osadzić je w flashcards.

    A DIXIT ... jestem przeszczęsliwa, że ich używasz - będą kolejne karty, zbieram materiały, wycinam, być może jeszcze w październiku. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń