Easy Teaching Ideas

piątek, 29 czerwca 2018

Tongue Twister Challenge

Pora na Tongue Twister-y.
Osobiście uwielbiam pracę z łamańcami językowymi i budowanie ich nowych wersji, stąd kilka pomysłów na pracę z nimi.

Zebraną kolekcję 63 łamańców językowych ( po 7 sztuk na arkuszu ) możemy:


 - podzielić tematycznie i w ten sposób z nimi pracować na zajęciach:
 np: z rybami, zegarkiem,  jedzeniem;


- podzielić ze względu na doskonalone akurat dźwięki oraz połączyć z pracą ze słownikami, wyszukiwaniem wyrazów z ćwiczonymi dźwiękami;

- podzielić lub przypadkowo wybierać łamańce do pracy na zastępstwach oraz oprócz ćwiczeń poprawnej wymowy i intonacji, popracować z przedstawionymi strukturami i słownictwem.

Przykładowy łamaniec, pierwszy na liście:
a. ćwiczenia Present Simple:

- Wh-questions:
Who sells sea shells?
What does she sell?
Where does she sell?
What kind of shells does she sell?

- budowanie podobnych wypowiedzi
Sheila sells cheese by the sea shore.
Cheeky Susan sells fizzy drinks / chocolate ice cream / cherries / chips and fish by the sea shore.

W zasadzie She-la i Sean mogą sprzedawać wszystko ;), a z łamańcami możemy przeprowadzić zajęcia z Past Simple, drugim trybem warunkowym, bezokolicznikiem celu, kolejnością przymiotników, przysłówków,

Nieźle wyjdzie też zabawa na zasadzie "A Hungry Elephant" - dla tych, którzy jej nie pamiętają:
zabawa polega na powtórzeniu nazw jedzenia, które pojawiły się wcześniej oraz dodaniu swojego słowa.
A Hungry Elephant went to the shop and he bought: 
S1 - an apple.
S2 - an apple and a pear.
S3 - an apple, a pear and a banana... 
... gracz, który pomyli coś, powtórzy wyraz, który już pojawił się - odpada z gry.

- podzielić po 5 łamańców do opanowania na jednych zajęciach, wybierając dowolne łamańce lub po kolei, zgodnie z arkuszem i urządzić "Tongue Twister Challenge" w grupach,  gdzie każdy uczestnik będzie miał za zadanie poprawnie przeczytać łamańce, pięciokrotne na głos.

- Tongue Twister-owe Kaboom na zakończenie pracy z fiszkami proponuję lubianą grę Kaboom, gdy nasi podopieczni będą sobie radzić z wymową oraz będą je znali. Wystarczy uzupełnić bazę fiszek o "bomby".


- raz przygotowany zestaw fiszek ( najlepiej - zalaminowany ) stanowić będzie bazę do rozgrzewek językowych, zadań w trakcie czy zakończenia zajęć, jak też jako zadanie "karne" w wielu grach planszowych. Ciekawym pomysłem może okazać się ilustrowanie łamańców, przygotowanie wspólnej klasowej gazetki oraz konstruowanie wyzwań dla kolegów i koleżanek.


DOWNLOAD

2 komentarze: