Easy Teaching Ideas

czwartek, 15 listopada 2018

REweLACJE 2018


 mieliśmy możliwość wzięcia udziału w pierwszej Ogólnopolskiej Konferencji poświęconej relacjom.


Jak było?



Na powitanie, uczestnikom konferencji zaproponowano debatę o kompetencjach nauczycieli,  którą poprowadziła prof. dr hab. Hanna Komorowska. W  tymże panelu eksperckim mieliśmy okazję posłuchać pani Marty  Rosińskiej, pani Anny Grabowskiej, pana Jarosława Szulskiego oraz pana Grzegorza Śpiewaka.



Prof. Jacek Pyżalski na wesoło opowiedział o utrudnieniach w komunikacji z uczniami z powodu braku relacji oraz wpływie braku relacji na zachowanie ucznia, wraz z klarownymi przykładami rozwiązań pedagogicznych, które nie przynoszą efektów, a powinny.
Ślepa uliczka, czyli jak zepsuć dobre pedagogiczne rozwiązania była pierwszą z dwóch genialnych sesji plenarnych, które odcisnęły głęboki ślad w mojej codziennej pracy.


 ... a potem zaproszeni zostaliśmy na trzy bloki warsztatów, prowadzonych równolegle. Wybór był trudny ale organizatorzy zadbali również o to, dzięki dostępowi do wszystkich warsztatów przez 60 dni.

 
Podnoszenie własnych kompetencji w rozwoju nauczyciela rozpoczęłam od warsztatów poświęconych relacjom z samym sobą Marii Cyrankowskiej Najważniejsza relacja, w trakcie których usłyszałam, jak istotnym jest szanowanie i pokochanie siebie, dbanie o własny komfort, relacje z  samym sobą,  chociaż w naszym życiu, tak naprawdę nie chodzi o nas.





Hanna Wąż w trakcie Słuchaj by usłyszeć, czyli rzecz o tym jak sztuka aktywnego słuchania buduje MY zaoferowała gotowe sposoby, w  jaki sposób słuchać, aby zbudować atmosferę wzajemnego szacunku, akceptacji, zaufania i wsparcia. 

Na zawsze zapamiętam pytanie: " Mieć rację czy relację?"




Joanna Porębska poświeciła swoje warsztaty rozwojowi potencjału ucznia, pracy na jego mocnych stronach oraz wyrażaniu uczuć, oferując praktyczne rozwiązania, gotowe do wdrożenia od zaraz -
Od belfra do coacha, czyli jak wspierać potencjał ucznia - przydały się !


... jak nas widzą ... i tak dalej ... czyli o tym, gdzie kończy się dążenie do perfekcjonizmu, samodoskonalenia, tego jeszcze potrzebnego, miłego, satysfakcjonującego ... a gdzie zaczyna się problem. W warsztatach Pożegnaj się z sabotującym perfekcjonizmem pani Malwina Huńczak , perfekcjonizm nie jest autentycznością". Tym samym miałam okazję do lepszego poznania współuczestników konferencji "z ławki".
podzieliła się praktycznymi ćwiczeniami, które zażegnają to kłopotliwe dążenie, skutecznie chroniąc nas samych od podcinania sobie skrzydeł, bo "
 Pierwszy raz miałam też przyjemność wzięcia udziału w warsztatach pani Katarzyny Wiącek. Były C_U_D_O_W_N_E!.

 Ten cudowny składnik, czyli jak skutecznie i bezboleśnie sprowokować ucznia do myślenia o wartościach, bo tak zostały nazwane warsztaty pani Katarzyny, okazały się bardzo przemyślanymi i prostymi przepisami,  do zastosowania od razu na zajęciach, na lekcjach o wartościach i budowaniu dobrych relacji w zespołach klasowych. 


Z pewnością wykorzystam kilka omówionych przez panią Kasię sposobów, bo przypadły mi do gustu.



Konferencję zakończyła sesja prof. UAM dr hab. Macieja Błaszaka, Jak przekonać mózg ucznia do współpracy, czyli świeża neuronaukowa perspektywa badań nad tym arcyważnym organem, w której jak dotrzeć do ucznia musi być analizą jego mózgu, który choć determinuje myślenie ucznia, nie jest w pełni jego.
















Serdecznie dziękuję Organizatorom REweLACJI - pani Marcie Rosińskiej, pani Magdalenie Kania oraz panu Grzegorzowi Śpiewakowi za zaproszenie do udziału w tym ważnym wydarzeniu, które mam nadzieję, rozwinie się i będzie kontynuowane.

Najgorętsze podziękowania i pozdrowienia kieruję do pani Magdy, bez której nie byłoby mnie w tym bardzo ważnym dniu w Warszawie.

... a, zapomniałam!
Zostałam szczęśliwą właścicielką kolejnych inspirujących pozycji książkowych oraz materiałów do wykorzystania na zajęciach, za co również gorąco dziękuję.



 Do zobaczenia na konferencji  REweLACJE 2019!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz