Powstał zestaw 20 kart obrazkowych, pytań o cenę oraz sugerowanych odpowiedzi do pomocy w budowaniu dialogów i ćwiczeń w odczytywaniu cen.
Z zestawem pracowałam w niewielkiej grupie (12 uczniów). Początkowo praca z zestawem polegała na prezentacji, tak aby każdy uczeń miał możliwość poznania (powtórzenia) nazw przedmiotów na kartach, zwrotów oraz liczebników (cen).
Kolejnym etapem była praca w parach, z 5 kartami obrazkowymi.
Jak pracujemy:
1. Określenie nazw przedmiotów na kartach:
It is a ... / They are...
2. Pytanie o cenę:
How much is ...?
How much are ... ?
3. Budowanie prostych dialogów:
A: Excuse me, how much is/are....?
B: This ... costs ... / These ... cost ...
A: I'll have .... , please.
4. Zadanie domowe:
Chętni uczniowie przygotowali w zeszytach przedmiotowych po 3 dialogi, z wykorzystaniem ilustracji z gazet. Niektórzy wykonali bardzo podobne do moich zestawy ( karta obrazkowa z przedmiotem i ceną oraz pytania i odpowiedzi na paskach papieru), które powiększyły mój zestaw.
Przygotowane zestawy uczniowskie mogą być prezentowane tradycyjnie lub na zajęciach online.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz