W pierwszym wpisie poświęconym pomieszczeniom i ich opisywaniu przygotowałam:
1. Kolorową ilustrację do wyświetlenia na tablicy multimedialnej oraz nazywanie i wskazywanie mebli, określaniach ich położenia, kolorów.
Ciekawą opcją będzie naklejanie na tablicy "sklerotek" z nazwami mebli.
2. Kolorową planszę z ponumerowanymi elementami do nazwania i wskazania mebli. Wybrałam 18 elementów - ale z powodzeniem zestaw możemy poszerzyć lub ograniczyć, zgodnie z potrzebami grupy.
Ilustrację możemy wydrukować i zalaminować, tworząc flashcard formatu A4 lub pracować z wyświetloną na tablicy.
A. Pracę z ilustracją proponuję rozpocząć od poleceń typu:
Show me a chair / a blanket / a lamp ....
Point to a ...
B. Nazywania elementów wg numeracji od 1 do 18, następnie na wyrywki.
C. Pytania do ilustracji:
What colour is / are ...? ( o kolory )
Are the armchairs green? ( short answers, yes/no )
Is there a chair next to the lamp? ( short answers, correcting, prepositions, there is/are)
Where is the sofa? (prepositions, there is/are)
D. Fałszywy opis - zadanie, w którym opisywana jest ilustracja z błędami, a uczniowie wyłapują pomyłki.
3. Karty pracy:
- Describe the room
Kartę w wersji kolorowej proponuję zalaminować, oddzielnie ilustrację i osobno elementy umieszczone pod nią. Tak przygotowany zestaw będzie służył dłużej, a zadanie możemy przeprowadzić wielokrotnie, pozwalając pisać na zalaminowanych paskach lub ustnie. Przygotowałam również wersję czarno-białą, którą proponuję wykorzystać do dowolnego pokolorowania i opisu zgodnie z powstałym zestawem kolorystycznym.
- True / False ( Przykładowy zestaw )
... i na koniec zadanie My living room na platformie LearningApps
Niesamowity sposób na wprowadzenie nazw pomieszczeń oraz mebli / wyposażenia pomieszczeń znalazłam na bogu Kids Love English we wpisie Parts of the house
Update: 07.10.2019
Dwie karty pracy poświęcone powtórzeniom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz