W taki sposób powstały karty do rozmów - DIY speaking cards.
Karty są wymiarów 14cm x 7cm, przygotowałam ich 5 z jednego egzemplarza i zamierzam wykonać kolejne, aby w przyszłości uczniowie mogli pracować z nimi nie tylko w grupach, ale w parach i indywidualnie.
Każda z kart to cztery ilustracje, przedstawiające dwa filmy i dwa programy telewizyjne. Starałam się skomponować je w taki sposób, aby rodzaje nie powtarzały się.
Pracę zaczęliśmy od nazwania typów filmów oraz programów na karcie. Kolejnym krokiem była rozmowa na temat umieszczonych na kartach filmów i programów, udzielanie odpowiedzi na pytania, określanie ulubionych programów, omawianie filmów. Pomocniczo przygotowałam zestaw 16 pytań.
Następnym etapem była praca ze słownictwem dzięki zadaniom na LearningApps, wykonanie krzyżówki i wykreślanki wyrazowej.
1. Films and TV programmes - dopasowywanie, zadanie poświęcone słownictwu;
2. Films - Vocabulary 1 - zaznaczanie odpowiedniego wyrazu w zdaniach;
3. Films - Vocabulary 2 - kontynuacja zadania Films - Vocabulary 1
4. Films (Jobs and people) - wybrane zawody w świecie filmu
Kolejne zajęcia poświęciłam na przygotowanie Film Review, a kolejność budowania takiego opisu oraz elementy w każdym z punktów zaprezentowałam i omówiłam na podstawie zadania z LearningApps.
Pracując w parach, uczniowie uzupełniali prezentowaną poniżej kartę pracy lub mapę utworzoną na bubbl.us, a następnie próbowali sił, przygotowując własne review wybranego filmu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz