Wskazanie, nazwanie oraz zapisanie na karcie pracy niepasującego elementu to pierwsza część zadania. Kolejnym etapem jest podanie i zapisanie na karteczce przykładowego wyrazu, który pasuje do podanych ilustracji oraz nazwanie danej kategorii.
Powtórzymy zatem słownictwo dotyczące środków transportu, podróżowania, pogodę, meble, nazwy ubrań, zwierząt, budynków, jedzenie, sporty i sposoby spędzania wolnego czasu, przedmioty osobiste. Dużo słownictwa.
Przygotowałam 3 arkusze, z którymi możemy pracować na kolejnych zajęciach, przydzielać parom po jednym arkusz lub przydzielić od razu podzielonej na grupy klasie wszystkie arkusze i pozwolić na pracę z dowolnym arkuszem ( lub wszystkimi jednocześnie ).
Wszystkie karteczki z zapisanymi wyrazami zbieramy do pudełka, mieszamy i udostępniamy do losowania parom / grupom, których zadaniem będzie podanie 3 wyrazów pasujących do każdego wylosowanego wyrazu.
Poniżej pozostałe dwa arkusze :) i pamiętajcie o dodatkowych karteczkach.