Easy Teaching Ideas

niedziela, 5 maja 2019

The Very Busy Spider

Pomysł na kolejny projekt językowy, przewidziany na 4 do 5 zajęć. Tym razem z zapracowanym pająkiem z "The Very Busy Spider" Erica Carle'a.


Pracując z historyjką powtórzymy:

- nazwy zwierząt na farmie,
- liczebniki 1-10,
- wydawane przez zwierzęta dźwięki,
- części ciała,
- wybrane czynności / czasowniki,
- pisownię angielskich wyrazów.

 

1. Pierwsza karta pracy "Who came to meet the very busy spider?", to układanie wyciętych i pokolorowanych zwierzątek w odpowiedniej kolejności, liczenie do 10 oraz podpisywanie ilustracji, słuchając historyjki. Proponowana wersja trwa opowiadania trwa ok 4 minut ale przy pierwszym spotkaniu dzieci z opowiadaniem, zatrzymujmy film, sprawdzajmy czy potrafią nazwać zwierzęta i rozumieją treść.



2. Word Shapes - ćwiczenia pisowni nazw zwierząt, dopasowywanie wyrazów odpowiednich kształtów.
3. Wordsearch - kolejna próba utrwalenia nazw zwierząt w wyszukiwance, dla ułatwienia zadania, w dolnej części umieszczone zostały ilustracje.

4. Powtórzenie części ciała i umiejętności, zaznaczanie poprawnych odpowiedzi, korygowanie błędnych. Mogą przydać się spinacze do bielizny ;)


5. Dopasowywanka: wydawane dźwięki oraz zabawa w Who says it? ( w której dzieci będą odgadywały nazwy zwierząt na podstawie wydawanych przez nie dźwięków lub odwrotnie )


6. Tic Tac Toe - arkusz do zabawy.
- w okienkach dzieci umieszczają obrazki ze zwierzakami i ... zaznaczają je, jeśli usłyszany dźwięk do niego należy. Oczywiście na tym samym arkuszu możemy pobawić się w kółko-krzyżyk z nazwami zwierząt. Wygrywa uczeń, który ma poprawnie odznaczone trzy obrazki w pionie, poziomie lub po skosie.


7. I arkusz, dzięki któremu podsumujemy historyjkę i nazwy czynności.


Na zakończenie pracy z opowiadaniem, warto przeprowadzić zajęcia plastyczne, poświęcone bohaterom opowiadania, w dowolnej technice.




2 komentarze:

  1. Swietna robota, dziękuję! Zbieram właśnie pomysły na nowy rok szkolny, a że mam książeczkę to z chęcią skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uratowała mi Pani tym dzisiejsze zajęcia! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń