❤️ Pomysły na pracę z READERSAMI :
💙 Praca z okładką książki:
a. Vocabulary Cover - opisywanie okładki, nazywanie pojedynczych elementów na ilustracji okładkowej;
b. Design your own Cover - praca plastyczna, projektowanie własnej okładki do książki; polecam pracę w parach lub niewielkich grupach, na formatach minimum A4;
c. Cover Vocabulary Map - słownictwo opisujące ilustracje na okładce;
💜 Praca z tekstem / słownictwem:
a. każda pozycja na końcu posiada zestaw gotowych zadań oraz memo obrazkowo-leksykalne, od których możemy zacząć pracę;
Ponadto samodzielnie lub pomocą uczniów:
b. domino / trimino do słownictwa, które szybko przygotujemy dzięki dostępnym w sieci generatorom;
c. vocabulary bard game - ćwiczenia leksykalne ( rozsypanki literowe, wyjaśnianie znaczenia słówek, uzupełnianie luk w zdaniach );
d. My Own Glossary – słownictwo (
np. 15 słówek, przykładowe zdania z ich zastosowaniem, ilustracje do
nich, a następnie przygotowanie gazetki / wystawy w klasie );
a. My favourite Hero ( opis ulubionego bohatera oraz wykonanie ilustracji na podstawie opisu );
b. My favourite picture ( opis ulubionej ilustracji z książeczki );
💚 Present Simple z książką – zadania utrwalające strukturę
💙 Klasowy Konkurs Ładnego Czytania ( czytanie na głos wybranego fragmentu książeczki, ćwiczenia fonetyczne). Pozwólmy przygotować się naszym uczniom do tego zadania, dając im tydzień na wybranie fragmentu tekstu oraz naukę czytania.
💜 Uczniowska rekomendacje - pisanie rekomendacji dla książki. To zadanie polecam wykonać jako jedno z ostatnich, na podsumowanie pracy z daną książeczką.
❤️ Ćwiczenia ze słuchu:
a. zapisywanie usłyszanych krótkich zdań;
b. uzupełnianie luk w zdaniach - nauczyciel lub wybrany uczeń odczytuje powoli wybrane pięć zdań z tekstu. Te same zdania, z lukami przygotowujemy dla uczniów. Po wykonaniu zadania, sprawdzamy poprawność zapisu potrzebnych wyrazów.
Klasa III ( Level 1 ), 12 h i IV ( Level 2 ) 12 h
1. Vocabulary Cover:
- zebranie słownictwa z okładki - Burza Mózgów
- słowniczek do okładki - praca w parach, zgromadzenie, zilustrowanie oraz wyjaśnienie słownictwa, opracowanie i zapisanie przykładowych zdań,
- opis okładki - praca w grupach,
2. Czytanie / słuchanie i ćwiczenia zawarte w książeczce:
Powtórzenie materiału y wykorzystaniem zadań w książce:
- My favourite hero – opis + ilustracja bohatera ( karta pracy zbierająca
informacje dot. wyglądu, charakteru, roli, dlaczego ją / go lubię ,
praca indywidualna lub w grupie)
- Present Simple ( karta pracy powtórzeniowa do treści w czasie present simple )
- wykreślanka wyrazowa ( słownictwo, z wykorzystaniem theteacherscorner i festisite )
- trimino wyrazowe ( słownictwo, z wykorzystaniem generatora trimino )
- opis książki wraz z uczniowską rekomendacją pozycji
( wybrane zadania mogą zostać wykonane w parach, grupach lub w domu )
- zagadki – Who is it? , zbudowane przez uczniów w parach;
3. Konkurs Ładnego Czytania ( czytanie na głos wybranego fragmentu książeczki ) oraz dyplom dla ucznia za udział w konkursie.
4. Ćwiczenia ze słuchu. Ten element możemy powtórzyć wielokrotnie w pracy z książeczkami, wybierając za każdym razem inne 5 zdań, jako rozgrzewka lub podsumowanie zajęć. Nieźle sprawdzą się też fragmenty wybrane do konkursu czytania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz