środa, 8 lipca 2020

Let's read with Edgard 2

❤️ Pomysły na pracę z READERSAMI :

 


💙  Praca z okładką książki:

 
a. Vocabulary Cover -  opisywanie okładki, nazywanie pojedynczych elementów na ilustracji okładkowej;
b. Design your own Cover - praca plastyczna, projektowanie własnej okładki do książki; polecam pracę w parach lub niewielkich grupach, na formatach minimum A4;
c. Cover Vocabulary Map  - słownictwo opisujące ilustracje na okładce;

💜 Praca z tekstem /  słownictwem:

a. każda pozycja na końcu posiada zestaw gotowych zadań oraz memo obrazkowo-leksykalne, od których możemy zacząć pracę;

Ponadto samodzielnie lub pomocą uczniów:

b. domino / trimino do słownictwa, które szybko przygotujemy dzięki dostępnym w sieci generatorom;
c. vocabulary bard game - ćwiczenia leksykalne ( rozsypanki literowe, wyjaśnianie znaczenia słówek, uzupełnianie luk w zdaniach );
d. My Own Glossary – słownictwo ( np. 15 słówek, przykładowe zdania z ich zastosowaniem, ilustracje do nich, a następnie przygotowanie gazetki / wystawy w klasie ); 

 

💛 Opis postaci na podstawie ilustracji i opisu:

a. My favourite Hero  ( opis ulubionego bohatera oraz wykonanie ilustracji na podstawie opisu );
b. My favourite picture ( opis ulubionej ilustracji z książeczki );


💚 Present Simple z książką – zadania utrwalające strukturę


💙 Klasowy Konkurs Ładnego Czytania ( czytanie na głos wybranego fragmentu książeczki, ćwiczenia fonetyczne). Pozwólmy przygotować się naszym uczniom do tego zadania, dając im tydzień na wybranie fragmentu tekstu oraz naukę czytania.

💜 Uczniowska rekomendacje - pisanie rekomendacji dla książki. To zadanie polecam wykonać jako jedno z ostatnich, na podsumowanie pracy z daną książeczką.


❤️ Ćwiczenia ze słuchu:

a. zapisywanie usłyszanych krótkich zdań;

b. uzupełnianie luk w zdaniach -  nauczyciel lub wybrany uczeń odczytuje powoli wybrane pięć zdań z tekstu. Te same zdania, z lukami przygotowujemy dla uczniów. Po wykonaniu zadania, sprawdzamy poprawność zapisu potrzebnych wyrazów.

Jak zamierzam pracować:
W skrócie, praca przez jeden semestr, z wybranymi pozycjami:

Semestr I
Klasa III ( Level 1 ), 12 h i IV ( Level 2 ) 12 h

1. Vocabulary Cover:
- zebranie słownictwa z okładki - Burza Mózgów
- słowniczek do okładki - praca w parach, zgromadzenie, zilustrowanie oraz wyjaśnienie słownictwa, opracowanie i zapisanie przykładowych zdań,
- opis okładki - praca w grupach,
- projekt własnej okładki oraz wykonanie gazetki ściennej z pracami uczniów

2. Czytanie / słuchanie i ćwiczenia zawarte w książeczce: 

 
Powtórzenie materiału y wykorzystaniem zadań w książce:
- My favourite hero – opis + ilustracja bohatera ( karta pracy zbierająca informacje dot. wyglądu, charakteru, roli, dlaczego ją / go lubię , praca indywidualna lub w grupie)
- Present Simple ( karta pracy powtórzeniowa do treści w czasie present simple )
- wykreślanka wyrazowa ( słownictwo, z wykorzystaniem theteacherscorner  i festisite )
- trimino wyrazowe ( słownictwo, z wykorzystaniem generatora trimino )
- opis książki wraz z uczniowską rekomendacją pozycji
( wybrane zadania mogą zostać wykonane w parach, grupach lub w domu )
- zagadki – Who is it? , zbudowane przez uczniów w parach;

 3. Konkurs Ładnego Czytania ( czytanie na głos wybranego fragmentu książeczki ) oraz dyplom dla ucznia za udział w konkursie. 

4. Ćwiczenia ze słuchu. Ten element możemy powtórzyć wielokrotnie w pracy z książeczkami, wybierając za każdym razem inne 5 zdań, jako rozgrzewka lub podsumowanie zajęć. Nieźle sprawdzą się też fragmenty wybrane do konkursu czytania.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów