Easy Teaching Ideas

piątek, 28 maja 2021

Vocabulary Lab 1

 


Małymi krokami zbliżamy się ku wakacjom ale jeszcze miesiąc przed nami, a zadań w podręczniku zaczyna brakować. Dziś pierwszy zestaw uzupełniający i utrwalający słownictwo z Bugs Team 1.

Przygotowałam osiem kart pracy, które zamierzam wykorzystać po dwie na każdych zajęciach, w połączeniu z zabawami ruchowymi, znanymi już piosenkami, rymowankami i kartami obrazkowymi.

 

Przykładowe zestawy: 

Lesson 1 - rozsypanka wyrazowa 1 + karta Categories 1 + karty obrazkowe (rodzina, części ciała, zwierzęta, jedzenie, zabawki, przymiotniki opisujące charakter ) + piosenka My wonderful family

Lesson 2 - rozsypanka wyrazowa 2 + Wordsearch  + karty obrazkowe (jedzenie, zwierzęta, części ciała, rodzina)+ piosenka The picnic ... lub The lion is coming ... + zabawa ruchowa

Lesson 3 - rozsypanka wyrazowa 3 + karta Categories 2 + karty obrazkowe (zabawki, jedzenie, przymiotniki, liczebniki, przybory szkolne, miejsca na wakacje) + piosenka I love you lub Are you ready?

Lesson 4 - rozsypanka wyrazowa 4 + karta pracy z literką "X" + karty obrazkowe + wyliczanka I've got five senses

1. Rozsypanki wyrazowe - cztery karty pracy z rozsypanymi wyrazami: powtórzymy pojedyncze wyrazy, zbudujemy zdania i poćwiczymy ich zapis.

 Ponadto, karty z rozsypankami możemy:

👀  rozciąć, dowolnie mieszając przykładowe zdania,

👀  wykorzystać jako szablon do budowania podobnych wypowiedzi, ustnie lub pisemnie,

2.Categories - dwie karty pracy, po osiem kategorii i po 40 wyrazów na każdej. Do zadania proponuję przygotować kredki i kolorować jednym kolorem każdą kategorię. Nie zaszkodzi poćwiczenie zapisu wybranych wyrazów.

 

 Karty Categories 1 i 2 możemy wykorzystać do zabaw z kartami obrazkowymi:

👀  ponowne ustalanie kategorii, dobierając odpowiednie karty obrazkowe,

👀  zabawa Missing Cards: wybieramy 30 kart obrazkowych, przypinamy na tablicy magnesami lub rozkładamy na podłodze/dywanie i ustalamy brakujące dziesięć,

👀  zabawa z uzupełnianiem kategorii - wybieramy kilka kart, które będą stanowiły element danej kategorii ( np. karty ham, doll, head, mother, giraffe), przypinamy magnesem do tablicy lub rozkładamy w rzędzie na podłodze. Zadanie polega na dodaniu kolejnych kart obrazkowych lub wyrazowych do właściwej kategorii. Mogą to być inne karty np. zamiast scooter i skateboard, dajmy blocks czy kite.

3. Wordsearch - dwadzieścia wyrazów (jedzenie, części ciała, zwierzęta, przymiotniki opisujące charakter, rodzina)


 4. Ćwiczeniowa karta pracy z literką "X".


 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz