Piramida wyrazowa do pracy ze słownictwem.
1. Może być zastosowana na początku lekcji jako powtórzenie słownictwa z poprzednich zajęć.
2. Uatrakcyjni zajęcia w trakcie zajęć: posłuży do wypisania słownictwa z opracowywanego tekstu, powstanie lista słownictwa w inny, ciekawy sposób.
3. Będzie szybkim sposobem do wynotowania słownictwa tematycznego.
4. Nietypowa praca domowa: przygotowanie zadania dla kolegi / koleżanki.
Jak uzupełniamy szablon?
Sposobów jest wiele:
- swobodnie ale dbając o to, by nie zostały wolne miejsca (poruszanie się w pionie, poziomie, skosach);
- na zasadzie "węża słownego" w dowolnym kierunku,
- na zasadzie "drabinki", gdzie ostatnia litera jest pierwszą literą kolejnego słowa.
Czyste szablony możemy rozdać uczniom, aby sami uzupełnili piramidkę wybranym słownictwem lub utworzyli listę haseł dla słów:
- synonimów,
- antonimów,
- prostymi ilustracjami,
- zdań z lukami,
które zostaną umieszczone w piramidzie, dla ułatwienia mogą być wpisane np. pierwsze litery słów lub samogłoski / spółgłoski.
Zabawy z piramidkami wyrazowymi możemy regularnie praktykować w każdej chwili, posiadając zestaw korków od butelek plastikowych z napisanymi lub naklejonymi na nich literkami. Uczniowie pięknie będą budować własne piramidki na blatach stolików i nie będą potrzebne wydrukowane szablony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz