wtorek, 4 lipca 2017

Focus on ... the USA

Prezentując Stany Zjednoczone warto rozpocząć od krótkiego filmu, kilkuminutowego, który zwróci uwagę na symbole oraz najważniejsze elementy kultury Stanów Zjednoczonych.



Zaprezentowane zestawy ilustracji, to tylko niektóre "ikony" amerykańskie, najważniejsze w moim odczuciu, ponieważ nie wyobrażam sobie Ameryki bez
Indian, orła łysego, wędrówki szlakiem oregońskim, jeans'ów, walki o wolność czy kina. Zapoznając uczniów ze słownictwem, sprawdźmy, co już wiedzą.

1. Find and name as many as You can.
Rozdajemy uczniom ilustrację do pokolorowania oraz nazwania przedstawionych elementów.

2. Explain the names to zestaw 20 nazw. Znajdziemy tu sławne mosty, miejsca, budynki czy zwroty dotyczące faktów Stanów Zjednoczonych.
W jednym okręgu umieściłam nazwy, drugie pozostawiłam puste, na uczniowskie notatki.



3. Słowniczek obrazkowy.
Ikonki świetnie poszerzą zestaw Tiny Story Cards - na formacie A4 umieściłam ich 21 - wystarczy zmniejszyć cały arkusz do A5 i otrzymamy gotowy zestaw do zbudowania słowniczka obrazkowego, powiększając je do A3 -  powstaną gotowe do laminowania karty.

4. Przedstawiony zestaw obrazków sprawdzi się w wersji tradycyjnej gry planszowej: kostka do gry, kilka pionków i gramy, nazywając każdy z obrazków. Polecam kostki z numeracją 1-3 oraz budowanie uczniowskich plansz.

5. 4- in-a- row 
Te zadanie proponuję, aby uczniowie zbudowali sami, dobierając ikony oraz układając je w rzędach według własnego pomysłu. Zapewne każdy uczeń wybierze te, które zna najlepiej i ułoży własną wersję. Możemy ułatwić zadanie im i przygotować karty z 16-oma okienkami do wklejania obrazków lub poprosić o wykonanie takiej szachownicy w zeszytach przedmiotowych.

Jak bawimy się?
Uczniowie zaznaczają słyszane zwroty, mając zaznaczone po 4 w rzędach (w pionie, poziomie, po skosie, od dołu do góry od tyłu), zgłaszają wygraną. Jedna karta może posłużyć do wielokrotnego przeprowadzenia tego zadania.


6. Amerykańskie frytki. 

Zestaw 30 zdań do umieszczenia na szpatułkach laryngologicznych lub (kolorowych) paskach brystolu  typu TRUE / FALSE oraz dopasowywania ich do odpowiedniego kubka / pojemnika / opakowania po frytkach. Przedstawiona lista stanowi tyko propozycję, może zostać wydłużona lub skrócona, według potrzeb.

1. New York is the capital city of the USA.
2. There are 8 stripes on the American flag.
3. The Golden Gate Bridge is in Chicago.
4. There are 50 stars on the American flag.
5. George Washington was the first president of the USA
6. America was discovered by Marco Polo.
7. Mt. McKinley is the highest mountain peak in the USA.
8. A 'dime' is a ten-cent coin.
9. The Empire State Building is the tallest building in the USA.
10. The Statue of Liberty is a gift to the United States from the people of France.
11. You can see Mount Rushmore is in South Dakota.
12. The Liberty Bell is made of bronze.
13. The Statue of Liberty is located on Liberty Island in New York.
14. The bald eagle is the national symbol of the USA.
15. The Empire State Building is the official residence of the President of the United States of America.
16. The Great Seal of the USA is a huge monument in California.
17. Yellowstone was the first national park in the world.
18. The Grand Canyon is situated in Arizona.
19. New York is known as the Big Apple.
20. The American Declaration of Independence was signed in Philadelphia.
21. Turkey is food eaten on Thanksgiving Day in the USA.
22. The United States Capitol is the oldest building in New York.
23. The Oregon Trail was more than 3,000 km long.
24. Walt Disney created two amusement parks: Disneyland in California and Disneyworld in Florida.
25. Armstrong was the first man to walk on the moon.
26. The Navajo are the largest Native American tribe in North America.
27. Thomas Edison was a famous American astronaut.
28. The Sioux tribes lived in teepees.
29. The Pueblo tribes lived in the south-west.
30. President Lincoln made slavery illegal.

7. Domino.
Ponownie proponuję, aby wykonali je uczniowie, mając do dyspozycji tylko ikonki, kartki z bloku, kredki, nożyczki i klej. Po wklejeniu obrazków, uczniowie samodzielnie wpisują nazwy do drugiego okienka. Ciekawą opcją będzie uzupełnienie domina o uczniowskie rysunki czy niewielkie ilustracje, które znajdą w czasopismach.
(moja propozycja, wykonana na szybko, stąd niezbyt wysokiej jakości)


8. Learning Apps - W październiku goszcząc na zajęciach amerykańskiego native'a przygotowałam dwa zadania, przy których sprawdziliśmy wiedzę o USA, ale i świetnie bawiliśmy, słuchając dodatkowych informacji. Oto one:

a.  Milionerzy - Ex.1
b. The USA, Quiz - Ex.2



Karty pracy do pobrania TU 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów