Wyszukujemy, liczymy, podajemy nazwy owoców, kolorujemy ...
Zaczynamy od APPLE ...
- Ile razy pojawił się ten owoc na karcie pracy?
- A ile razy występuje BANANA?
W oknach szablonu uczniowie rysują owoce, zgodnie z poleceniami, w dowolnym miejscu karty do gry. Powstanie tyle kart, ilu mamy w grupie lub klasie uczniów. Każda uczniowska karta będzie inna, ponieważ każdy uczeń wybierze inne owoce i inaczej umieści je na karcie.
1. Draw a fruit you like.
2. Draw a yellow fruit.
3. Draw a sour fruit. ( Może okazać się konieczne wprowadzenie wyrazu SOUR ).
4. Draw your ... itd.
Tak przygotowane karty do gry w Bingo, wymieniają między sobą, a następnie przechodzimy do gry.
Zabawę przeprowadzamy 2-3 razy i każdorazowo uczniowie wymieniają się zeszytami czy kartami.
Możemy przygotować kartoniki do zakrywania usłyszanych w trakcie gry nazw lub polecić stawianie niewielkich krzyżyków w rogach ( w górnym lewym, przy kolejnej turze - w górnym prawym, następnie w dolnych: w lewym i przy czwartej turze, w dolnym prawym rogu).
Zadanie dosyć czasochłonne ale zapewne spodoba się uczniom.
3. Fruit Flascards.
Dla najmłodszych uczniów przygotowałam 2 zestawy kolorowych kart: 12 pojedynczych oraz 6 podwójnych.
Odcinając fragment karty z nazwą przed laminowaniem, otrzymamy zestaw kart do dopasowywania.
4. Fruit WordSnake.
Wyszukiwanka wyrazowa utworzona w AutoDraw (nadal doskonalę umiejętność posługiwania się nim) to zestaw 8 nazw owoców ukrytych w wężu wyrazowym - ciągu owocowym. Do plików z materiałami dodałam czysty szablon, do budowania własnych wyszukiwanek.
5. Fruit Crossword.
Tą prostą krzyżówkę z hasłem proponuję wykorzystać jako zadanie diagnostyczne na końcu lekcji lub rozgrzewkę językową na kolejnych. Poprawnie utworzone hasło jest nazwą owocu i należy je zilustrować.
6. Questionnaire
Zadanie na zasadzie ankiety. Zestaw dwunastu pytań, które prezentujemy na tablicy i omawiamy z uczniami przed ankietą.
Następnie każdy uczeń samodzielnie odpowiada na przedstawione pytania:
- uczniowie odpowiadają na pytania na samoprzylepnych karteczkach, które przyklejają / przypinają na tablicy,
- po zliczeniu wszystkich oddanych odpowiedzi, wspólnie przygotowujemy Fruit Survey, w którym prezentujemy wyniki.
- paski z pytaniami z powodzeniem wykorzystamy na kolejnych zajęciach, tworząc bazę pytań do rozmówek klasowych , dialogów lub Tortilla Translation.
Kolejnym zastosowaniem pytań z kwestionariusza będzie gra planszowa, którą szybko przygotujemy z szablonu wyszukiwanki - poniżej prezentują swoją propozycję.
Jak gramy:
- potrzebujemy kostkę do gry oraz kilka pionków;
- opakowania po jajkach niespodziankach z napisanym lub naklejonym numerem od 1 - 12, do których pakujemy paski z pytaniami, aby uatrakcyjnić grę;
Numery zaznaczone na planszy odpowiadają numerowi na jajku i pytania.
- uczeń, który stanie na polu bez polecenia, podaje nazwę owocu, jeśli jej nie zna, traci kolejkę;
Na pustych polach możemy umieścić polskie nazwy owoców: ananas, śliwka, winogrona, brzoskwinia, cytryna ... - wówczas zadaniem będzie podanie odpowiednika angielskiego.
8. Korkowe scrabble - niezawodne, zawsze chętnie układane na zajęciach.
9. Fruit Wheel
Przygotowany szablon nakładamy na posiadane koło ze wskazówką lub na środku umiszczamy Fidget Spinner i kolejne zadanie do ćwiczenia nazw owocow gotowe.
Szablon jest czarno-biały ale przed przystapieniem do zabawy może zostać pokolorowany przez naszych uczniów lub utworzony inny, korzystając z czystego szablonu.
MATERIAŁY DO POBRANIA
Piękne materiały! Bingo DIY jest fantastycznym pomysłem!:)
OdpowiedzUsuńDziękuję, a obrazki wykonała moja leworęczna córcia. Będę miała pamiątkę.
UsuńCudowny zestaw! Dziękujemy! :)
OdpowiedzUsuńProszę się częstowac, samo zdrowie 😉. Pozdrawiam serdecznie.
Usuń