1. Karta pracy / mini plakat z czasownikiem "to be" - do wycinania elementów, dopasowania i
naklejenia odpowiedniej formy czasownika przy danym zaimku osobowym. Propozycja dla najmłodszych uczących się. Kartę możemy rozdzielić, zalaminować i umieścić rzepy w miejscu na formy czasownika oraz podkleić wycięte i zalaminowane elementy.
2. Kolorowanka z ośmiornicą, do wprowadzenia czasownika lub powtórzenia w młodszych grupach: trzy serca, jak trzy formy czasownika oraz miejsce na wpisanie odpowiedniej formy, na końcu każdego z ramion.
3. Bookmarks - zakładki do książki, budowanie prostych wypowiedzi z czasownikiem BE, dla pierwszej osoby liczby pojedynczej.
I am 10 years old. / My favourite number / pet / colour / sport / food is ...
4. Puzzle w dwóch wersjach, kolorowej i czarno-białej oraz Memo.
5. 2 karty pracy do ćwiczenia form czasownika. Moi uczniowie wybierali dowolne trzy kolory kredek, zamalowywali chmurki z formą, a następnie tym samym kolorem, odpowiednie pola poniżej. Wydrukowane arkusze w formacie A4, po wycięciu tworzą "kieszonki" do wklejenia do zeszytu ( wklejamy brzegi z trzech stron lub naklejamy na koperty ) oraz zestaw pasków do segregowania.
Kolorowe kieszonki oraz pokolorowane fiszki świetnie sprawdzały się przy okazji każdej powtórki.
6. 2 karty pracy, raczej dla młodszych uczniów, na etapie powtórzeniowym.
7. Gra planszowa Roll and Take a Card z czasownikiem BE:
Drukujemy planszę, drukujemy dwukrotnie karty zadaniowe, wycinamy i układamy na planszy napisem do "dołu". Oznaczenia "?", "X" oraz "V" określają typ zdania, jaki należy zbudować do wziętej ze stosiku karty.
Pozostałe zasady gry są standardowe:potrzebujemy pionków, kostki do rzucania, następnie "przeskakujemy" na odpowiednie pole i budujemy zdanie. Poprawna wypowiedź to punkt dla gracza i pozostanie na danym polu, niepoprawna wypowiedź - uczeń cofa się na poprzednie pole.
W swoich MUST HAVE posiadam 5 takich plansz, ponieważ wykorzystuję ją wielokrotnie w ciągu roku szkolnego nie tylko do pracy z czasownikiem BE, ale też HAVE GOT i CAN, w klasach 4-6, początkowo wybierając jeden czasownik, potem mieszając karty przygotowane do dwóch czasowników, aby ostatecznie na stosiku na karty wykładać pomieszane karty.
8. Rolkowe segregowanie:
Do segregowania opracowałam 5 arkuszy A4, po 16 zdań na każdym arkuszu z czasownikiem BE, które możemy pierwotnie potraktować jako paski do tradycyjnego segregowania, a następnie jako powtórzeniowe karty pracy. O sortowaniu do "rolkowych pojemników" pisałam TU - ale nie muszą być to segregatorki wykonane z rolek po papierze toaletowym, mogą być to trzy kubeczki, na których umieścimy / napiszemy formę czasownika i otrzymamy gotowy zestaw wielokrotnego użytku do pracy. Zamiast wydrukowanych pasków, możemy wykorzystać patyczki np. po lodach, zapisać na nich podmioty i dodatkowo pobawić się w Kaboom.
9. Aplikacje LearningApps do pracy z tablicą interaktywną.
1. To Be 1
2. To Be 2
3. To Be 3
4. ciąg dalszy nastąpi ;)
Wszystkie materiały w formacie pdf, pojedynczo, można pobrać TU
Super materiały. Poproszę o taki zbiór na have got:)
OdpowiedzUsuńW przugotowaniu. Dziękuję.
UsuńNaprawdę w punkt! Właśnie to przerabiamy, robiliśmy już chmurki, bardzo się dzieciakom podobało!To są sposoby na czwartoklasistów:) Jesteś niesamowita!
OdpowiedzUsuńRewelacyjne materiały😍!!! Świetny blog👍
OdpowiedzUsuńSuper materiały!
OdpowiedzUsuńDziękuję za rewelacyjne pomysły: )
OdpowiedzUsuńJest Pani absolutnie genialna!
OdpowiedzUsuńNie wiem co bym zrobiła, gdyby nie Ty! Twoja materiały są świetne. Dziękuję Ci, że się nimi dzielisz w imieniu wszystkich mniej zdolnych graficznie nauczycieli :)
OdpowiedzUsuń