1. Segregowanie
W tej chwili opracowane oraz przygotowane do pobrania jest 48 zdań z luką do ćwiczeń odmiany czasownika HAVE GOT, segregowania zdań na dwie kategorie, a następnie jako powtórzeniowe karty pracy.
O sortowaniu do "rolkowych pojemników" pisałam TU - mogą być to dwa kubeczki, na których umieścimy / napiszemy formę czasownika i otrzymamy gotowy zestaw wielokrotnego użytku do pracy.
2. Gra karciana - I have got ... Who has got...? w wersji z przedmiotami codziennego użytku, liczebnikami i zabawkami.
Zasady gry.
Drukujemy planszę, drukujemy dwukrotnie karty zadaniowe, wycinamy, tasujemy i układamy na planszy napisem do "dołu". Oznaczenia "?", "X" oraz "V" określają typ zdania, jaki należy zbudować do wziętej ze stosiku karty.
Pozostałe zasady gry są standardowe:potrzebujemy pionków, kostki do rzucania, następnie "przeskakujemy" na odpowiednie pole i budujemy zdanie. Poprawna wypowiedź to punkt dla gracza i pozostanie na danym polu, niepoprawna wypowiedź - uczeń cofa się na poprzednie pole.
4. What have you got? to zestaw 24 kart do poćwiczenia czasownika have got oraz słownictwa. Każda karta zawiera ilustrację, typ zdania, jaki należy zbudować oraz osobę.
Uczniowie w parach losują karty oraz budują wypowiedzi, a jako element powtórzeniowy tego zadania, na kolejne zajęcia możemy przygotować puste szablony, aby samodzielnie je przygotowali i omówili, następnie wymienili się utworzonymi zestawami i ćwiczyli budowanie wypowiedzi na podstawie kart kolegów i koleżanek.
5. 3 karty pracy
- tradycyjna:
... i dwie znane z wpisu z czasownikiem BE:
Potrzebujemy wydrukowanych kart i dwóch kredek, po jednej dla HAVE i HAS, o dowolnych kolorach, którymi będą zamalowywali odpowiednie pola pod chmurkami. Wydrukowane arkusze w formacie A4, po wycięciu wszystkich elementów tworzą "kieszonki" do wklejenia do zeszytu ( wklejamy brzegi z trzech stron lub naklejamy na koperty ) oraz zestaw pasków / fiszek do segregowania.
Kolorowe kieszonki oraz pokolorowane fiszki świetnie sprawdzały się przy okazji każdej powtórki. Zamiast wydrukowanych pasków, możemy wykorzystać patyczki np. po lodach, zapisać na nich podmioty i dodatkowo pobawić się w Kaboom.
... i kolejne dwie
Has Peter got a kite? Yes, he has.
What has he got? He has got a kite, a train and a ball.
Has Peter got blocks? No, he hasn't.
7. Zabawy gazetkami.
Aby zorganizować takie ćwiczenie, potrzebne będą różne kolorowe gazetki z sieciówek, nożyczki do wycinania, kartki papieru do tworzenia plakatu oraz klej. Nasi uczniowie wybiorą się na "zakupy", a "zakupione" przedmioty umieszczą na plakacie, który następnie omówią. Mogą być potrzebne słowniki ale umówmy się z uczniami, aby starali się wybierać przedmioty, jedzenie, ubrania itd, których nazwy znają.
I have got ...
Monika has got ...
Tomek i Weronika have got ...
We haven't got oranges.
Have you got tomatoes? No, I haven't. I have got apples.
I na koniec, zgadywanka - wskazywanie plakatu na podstawie usłyszanego opisu. Pierwsze 2 - 3 plakaty omówmy sami, potem w rolę opisujących niech wcielą się uczniowie.
Whose poster is it?
He / She has got ..., but he / she hasn't got ... .
8. Aplikacje LearningApps:
1. Have got + describing people
2. Have got / Has got
DZIĘKUJĘ! :)
OdpowiedzUsuńjesteś moim kołem ratunkowym dzisiaj, dziękuję B A R D Z O !!!
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję za podzielenie się cudownymi materiałami :)
OdpowiedzUsuńSuper! Dziękuję :)
OdpowiedzUsuńJest Pani cudowna! Wiedza i pomysły nie do opisania! Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
OdpowiedzUsuńBardzo pomocne materiały. Dziękuję
OdpowiedzUsuń