Zbudowałam trzy zadania - tylko - ale okazały się strzałem w dziesiątkę: 45 minut zainteresowania i skupienia dzieci.
1. Pierwszy zestaw to cztery obrazki i cztery czasowniki. Dzieci rozcięły wszystkie elementy, nie zwracając uwagi, że otrzymały je we właściwym ułożeniu. Następnie pomieszały i ...i miały dopasować ponownie czasownik do obrazka. W parach bawili się memo, zadawali sobie pytania:
I write at school. -- A pen.
A pencil? -- I draw at school.
aż udało im się odpowiednio dobrać w pary i przećwiczyć.
2. Drugim zadaniem była zabawa z liczebnikami. Umieściłam po 4 liczebniki na jednym polu, w sumie osiem, których nie rozcinali. Pomocny okazał się AutoDraw, w którym bez problemu można obracać wszystkie elementy. Pierwszą czynnością było wskazanie odpowiedniego zestawu liczebników. Dzieci musiały w skupieniu wysłuchać odczytywane zestawy, a czytane były z różną kolejnością.
Znając typ zadania, w małych grupach, jedno dziecko odczytywało liczebniki z dowolnej fiszki, a pozostali uczniowie próbowali wskazać odpowiednią fiszkę.
Na koniec pokolorowaliśmy je wspólnie, również w dowolnej kolejności. Jedno z dzieci ustalało kolor, inne odczytywało liczebniki, np.
U1: RED
U2: Three - six - nine - five itd
Po czym sprawdziliśmy, czy pokolorowane zostały odpowiednie fiszki.
N: Three - six - nine - five is RED.
3. Ostatnim zadaniem była uwielbiana zabawa w odszukiwanie i liczenie przyborów szkolnych.
... a potem okazało się, że powstała pierwsza gra planszowa
4. Online Colour Memo - fajne, wypróbujcie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz