sobota, 29 września 2018

I am wearing ...

 Będziemy doskonalili zwrot I'm wearing ..., nazwy kolorów oraz ubrań, ubierając dziewczynkę i chłopca w spodnie, spodenki, buty, koszulkę, sweter, bluzkę, spódnicę, sukienkę, płaszczyk, szalik, czapkę i rękawiczki.


Wszystkie ubrania zostały przygotowane
dla postaci, które prezentuję poniżej.

Jak będziemy pracować:

1. Powtórzenie nazw kolorów i ubrań:
 - losowanie przygotowanej odzieży z kartonika / woreczka i nazywanie ich:
I have got a blue coat.
I have got a pink skirt.
I have got yellow trousers. 
- szukanie schowanych ubrań w sali, wybierzmy po jednym, a po odszukaniu poprośmy o opisanie koloru i ubranka,
- odgadywanie ubrania po kształcie ( zawiązujemy dziecku oczy lub dziecko otrzymuje ubranko do rąk, które trzyma z tylu ),
Możemy pokusić się o zadawanie pytań, początkowo zadając je, następnie pozwalając pozostałym dzieciom na pytanie o ubranko.

Is it a coat?
Is it a jumper?
Is it red?
Are they shorts?
Are they red? 

2. Ubieranie chłopca i dziewczynki:

- na podstawie usłyszanego opisu, dobiorą odpowiedni kolor i ubranie,
Put on yellow trousers, brown shoes and a pink jumper.
- na podstawie usłyszanego opisu ubioru, dobiorą odpowiednią porę roku,
- na podstawie usłyszanego opisu, zdecydują, dlaczego ubiór jest niepoprawnie skomponowany ( np. czapka, koszulka, spodenki / sukienka, rękawiczki, szalik / płaszczyk, czapka, spodenki ),
- możemy wybrać jedną z ubranych przez dzieci laleczkę, opisać ją i poprosić o wskazanie właściwej,
- opisujemy wszystkie ubrane laleczki, popełniając błędy ( inny kolor lub inne ubranie), zadaniem dzieci jest wskazanie błędu, który popełniliśmy,
- opowiadają, jak ubrali swoje laleczki, a następnie opowiadają o swoim ubiorze:
She's wearing ...
He's wearing ... 
I'm wearing ...


3. Tworzenie słowniczków obrazkowych oraz klasowej wystawy prac ( wkrótce spotkania z rodzicami, pochwalmy się, jak pracujemy i co już potrafią nasi podopieczni ).

4. Wszystkie szablony są czarno-białe i bardzo proste aby ułatwić przygotowanie zestawów, drukując je na kolorowym papierze. Mam też nadzieję, że moje maluchy poradzą sobie z samodzielnym wycinaniem i szablony nie będą dla nich zbyt skomplikowane.

5. Drukując ubranka i laleczki na białej kartce otrzymamy zestaw, który dzieci mogą same pokolorować i ozdobić, tworząc własne zestawy. 
Laleczki są pod skosem, ponieważ okazały się odrobinkę za duże, aby wstawić je na arkuszu A4.





 
Dla nieco zaawansowanych dzieci można zaproponować powtórzeniową kartę pracy:


Bardzo ciekawy pomysł na zabawy z szablonami ubrań znalazłam na blogu Kids Love English




5 komentarzy:

  1. Dziękuję! Materiały są wspaniałe w swej prostocie i uniwersalności. Już zalaminowałam, wykorzystam na zajęciach z 6 - latkami, zorganizujemy zawody drużynowe w ubieranie na sygnał po wysłuchaniu instrukcji słownej nauczyciela, pozdrawiam, PAULINA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wow - pomysł świetny - dziękuję za inspirację.

      Usuń
  2. Fantastyczne. Maja będzie zachwycona:-)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów