Moim pierwszym pomysłem jest gra Kaboom, którą utworzę do słownictwa dla najmłodszych.
1. Kolory, przybory szkolne, dni tygodnia ... na dobry początek oraz zakończenie kilku zajęć.
Dziś:
- Zestaw 1 zbudowany jest z fiszek z 14 kolorami,
- Zestaw 2 to 14 najpopularniejszych słów "szkolnych"
- Zestaw 3 to nazwy dni tygodnia,
oraz zestaw siedmiu "bomb",
Już teraz możemy dowolnie je mieszać, ponieważ wszystkie fiszki są wykonane na tym samym szablonie. Ten zestaw zamierzam regularnie rozbudowywać, tak aby mieć możliwość wielokrotnego powtarzania całego słownictwa w trakcie roku szkolnego.
2. Flashcards - dziś w trzech wersjach do trzeciej lekcji Bugs Team 2, historyjki obrazkowej umieszczonej w podręczniku.
Są to :
- czarno-białe karty dla dzieci, aby mogły stworzyć własne karty i/lub ćwiczyć w domu ( i/lub budowania słowniczka obrazkowego, gromadzenia obrazków do późniejszych gier i zabaw typu memo, Piotruś, cztery karty na formacie A4,
- 4 kolorowe obrazkowe ( mrówka Annie - trochę podobna do oryginału, w końcu powinna chociaż trochę przypominać podręcznikową bohaterkę, naszyjnik, odznaka, lupa )
- 4 kolorowe karty z umieszczoną nazwą, do ćwiczeń z dopasowywaniem wyrazu do obrazka,
Karty obrazkowe opracowywać będę po 4, nie do wszystkich tematów i nie mam w planach zbudowania całej bazy ilustracji do tego podręcznika, ale po kilku zajęciach z maluchami, jestem przekonana, że będą doskonałym urozmaiceniem, dostosowaniem dla wielu moich podopiecznych oraz będą stanowiły z czasem bazę do kolejnych zabaw.
3. Karty pracy do trzeciej lekcji Bugs Team 2
Podręcznik i zeszyt ćwiczeń ucznia są dosyć bogate ale zdarza się niespodziewanie dodatkowa lekcja z klasą lub zastępstwo z inną klasą, której nie uczymy lub mamy ochotę popracować bez podręcznika, warto mieć coś innego, co wykorzystamy - dodatkowe karty pracy, gry planszowe, karty do gier. Dzisiejsza propozycja to 4 karty pracy:
- projektowanie nowego naszyjnika dla mrówki Annie (powtórzone zostaną ponownie nazwy kolorów, liczebniki - ilość elementów w danym kolorze), elementy mogą być dorysowane, doklejone (wycinanki, gazety, koraliki), możliwe, że pojawią się nowe nazwy, a mając zestawy koralików, uczniowie mogą takie naszyjniki stworzyć w parach,
- projektowanie odznaki detektywa,
- karta powtórzeniowa Days of the week, którą możemy wykorzystać tradycyjnie (łączenie elementów) lub wyciąć i nakleić ułożone elementy w odpowiedniej kolejności,
- karta powtórzeniowa (arkusz A4 zawiera dwie takie same karty ucznia) .
Będą to również pierwsze prace moich uczniów, z których zbudowana zostanie gazetka klasowa.
4. Kolorowe dni tygodnia - posiadając cały zestaw ( 14 sztuk ) możemy pobawić się w:
- Hot - Cold i szukanie ukrytych w sali kolorowych dni tygodnia,
- układanie dni tygodnia w odpowiedniej kolejności, a gdy grupa opanuje doskonale wszystkie nazwy, możemy zaproponować im układanie na czas (dwa zestawy, dwie drużyny) albo jako zadanie "stacyjne",
- Which one is missing? - zakrywanie / chowanie ułożonych w dowolny sposób kart i nazywanie brakującego dnia tygodnia,
- losowanie kart z pudełka (torebki prezentowej, materiałowego woreczka), nazywanie koloru i podawanie np. kolejnego lub poprzedniego dnia tygodnia,
- zabawy z packami na muchy (wskazywanie dnia tygodnia z odpowiednim kolorem)
5. Polecam też piosenkę - " Look at All the Colors I can See"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz