Następnie, ilustracje zostaną wykorzystane w fazie powtórzeniowej do budowania prostych zdań porównawczych:
The skirt is wetter than the T-shirt.
The jumper is the wettest.
The second building is higher than the first one.
The last sky is the cloudiest.
Uczniowie spróbują własnych sił w tworzeniu kolejnych plakatów na gazetkę do wybranych przymiotników. Jestem pewna, że będzie niezła zabawa i piękne uczniowskie prace.
Mam też zadanie - wyzwanie, do wyświetlenia / zapisania na tablicy ( lub zapisania na małych karteczkach do losowania ), stopniowania i budowania prostych wypowiedzi.
Chmurę przymiotnikową w kształcie motyla, wykorzystam na kolejnych zajęciach, do wyszukania i uporządkowania umieszczonych tam przymiotników. W pierwszej kolejności jednak będą to przymiotniki pasujące do znanych schematów, dopiero później zwrócimy uwagę na przymiotniki dwusylabowe i nieregularne ... oraz utworzymy kolejne chmurki np w WordArt
i planszówka, która posłuży nam do stopniowania przymiotników i / lub podawania antonimów, a w przyszłości, do tworzenia przysłówków, budowania wypowiedzi.
Świetna robota :)
OdpowiedzUsuńŚwietne:) dziękuję
OdpowiedzUsuń