Druga propozycja zapychajek lekcyjnych, z rolkami po papierze w roli głównej.
Do przygotowania "rolkowych segregatorków" potrzebne są:
- rolki po papierze toaletowym, które malujemy lub oklejamy kolorowym papierem
(czas przygotowania 5-10 minut) i proponuję przygotować ich przynajmniej 10,
- "sklerotki" do zapisania na nich potrzebnych nam kategorii,
- zestawy do segregowania, zapisane na paskach.
W tej chwili opracowane oraz przygotowane do pobrania są:
- zdania z luką do ćwiczeń odmiany czasowników BE ( 90 zdań ) oraz HAVE GOT ( 48 zdań ), segregowanie zdań z czasownikiem BE na 3 kategorie, HAVE GOT na dwie kategorie lub wszystkie zdania, na 5 kategorii,
- zdania z luką do ćwiczeń budowania zdań z czasem Present Simple: pytania z DO i DOES, czasownik z końcówką -s, -es, -ies lub bez w zdaniach twierdzących, przeczenia z don't i doesn't ( razem 48 zdań ), segregowanie na dwie lub trzy kategorie,
- zdania z luką do ćwiczeń budowania zdań z czasem Present Simple i Present Continuous, segregowanie na 2 kategorie, po 16 przykładowych zdań z luką,
- przyimki miejsca IN, ON oraz AT, segregowanie na trzy kategorie, 48 sztuk.
Wszystkie zestawy przygotowałam w tym samym szablonie, po 16 elementów / zdań na arkuszu A4.
Zamiast pasków, z powodzeniem sprawdzą się szpatułki laryngologiczne, na których umieścimy słówka / zdania, a ozdabianie rolek, możemy przydzielić uczniom lub zrobić to na zajęciach, jako kolejny element powtórzeniowy.
Przygotowane paski wykorzystamy również do np. gry Kaboom, zadań rozgrzewkowych, powtórzeniowych, dodatkowych wyzwań dla "sprinterow", indywidualizację, zestawy krótkich kartkówek (wystarczy je wydrukować i przydzielić uczniom ) ... jednym słowem - kolejna, moim zdaniem przydatna zapychajka lekcyjna.
Jak pracujemy?
Uczniowie mogą pracować z zestawami:
- indywidualnie
- w parach
- w niewielkich grupach
Jak monitorujemy?
W parach i grupach uczniowie sprawdzają
siebie wzajemnie, poradzą sobie, dodatkowo możemy umówić się z nimi, że za poprawnie przydzielony paseczek do właściwej kategorii, otrzymają punkt, w przypadku umieszczenia paseczka w złej "rolce", tracą go. Ponadto, zdanie nieprawidłowo przydzielone, powinno być omówione i może być zapisane na tablicy czy w zeszycie.
Zawsze mam też dyskretnie "oko" na to, jak segregują. W
pracy indywidualnej obserwuję i koryguję od razu lub po zakończeniu zadania, z omówieniem błędów, po czym możemy sprawdzić, czy uczeń zapamiętał, w jaki sposób powinien posegregować zdania i poprosić o ponowną próbę.
W "rolkowych segregatorkach" możemy też umieścić paski z numerem i stroną zadania z podręcznika do wykonania dla "sprinterów" lub chętnych uczniów. Te same zadania sprawdzą się w przypadku niektórych, nagminnie przeszkadzających nam uczniów. Poziom trudności dobierzemy bez problemu, bo znamy swoich uczniów, ale proponuję losowanie z "segregatorka" o gwiazdkę wyżej.
Na każdej rolce umieszczamy element oznaczający poziom trudności i ilość zdobytych punktów, za poprawne wykonanie go - np. 1 gwiazdka, zadanie bardzo proste i możliwy do zdobycia 1 punkt, 6 gwiazdek to już zadanie ambitne, trudne - aż 6 punktów zadanie. Uczniowie mogą być nagradzani od razu za pracę z zadaniami lub gromadzić punkty przez jakiś czas i otrzymać ocenę po jakimś czasie.
P.S. W tym zestawie skupiłam się na zdaniach ale "rolkowe segregatorki" będą miłym urozmaiceniem z każdym segregowalnym zestawem wyrazów.
Paski ze zdaniami do pobrania - DOWNLOAD
Kościół chce się dogadać z rządem w sprawie lekcji religii. Ciekawe, za
jaką cenę?
-
Bardzo lakonicznie brzmi komunikat MEN na temat spotkania przedstawicieli
Kościoła i rządu w sprawie lekcji religii. Dowiadujemy się, że „podjęto
merytoryc...
Świetne materiały, bardzo dziękuję :)
OdpowiedzUsuńDziękuję serdecznie i zapraszam po więcej :)
OdpowiedzUsuńPodziwiam za kreatywność i bardzo dziękuję za ich udostępnienie :) RW
OdpowiedzUsuńWszystko się przyda. Bardzo dziękuję.
OdpowiedzUsuń