Dziś prezentuję pierwszy pomysł, jako inspirację czy uzupełnienie do zakupionej wczoraj gry "Regnekort - Math Cards", którą kupiłam za ok. 12 zł.
Kilka słów o grze:
W opakowaniu znajduje się 21 kolorowych kart,
po których możemy pisać, załączonym do zestawu mazakiem. Karty są nieco mniejsze niż A5 i mogą stanowić ciekawą pomoc na zajęciach z liczebnikami. Cały zestaw to:
- 6 kart z zapisanym liczebnikiem oraz odpowiadającej jej ilością elementów,
- 9 kart, które posłużą do ćwiczenia liczebników oraz dodawania do 15,
- 6 kart, które posłużą do ćwiczenia liczebników oraz odejmowania do 10,
- karta z zapisanymi "jedynkami" do wyrwania z arkusza ale nie bardzo wiem do czego mają służyć (na zdjęciu wyżej, to te okrągłe, niebieskie z czerwonymi jedynkami), możliwe, że uda mi się je wykorzystać i uatrakcyjnić pracę z zestawem,
- mazak z gąbką do wycierania zapisów.
Gra nie zawiera opisu ani propozycji zabaw czy pracy z kartami więc poniżej przedstawiam swoje.
Jak możemy wykorzystać go na zajęciach językowych?
1. liczenie i nazywanie elementów na głos:
I can see ... SEVEN SUNGLASSES
How many crocodiles can you see? --> I can see FIVE crocodiles.
2. odczytywanie liczebników oraz wykonywanie prostych działań matematycznych, po wprowadzeniu nazewnictwa dla "+" i "-":
seven cars MINUS two cars IS five
five cupcakes PLUS four cupcakes IS nine
3. łączenie karty z liczebnikiem z odpowiednim działaniem:
SIX rainbows --> TWO crabs PLUS FOUR crabs
SEVEN sunglasses --> FOUR fish PLUS THREE fish
4. tradycyjne liczenie elementów oraz zapisywanie liczebnika ( słowem lub cyfrą), może być to również forma krótkiego sprawdzianu poprzez przydzielenie dla wybranego ucznia kilku kart:
5. liczenie elementów oraz rysowanie na karcie ( tablicy lub sklerotce) odpowiedniej liczby elementów, dowolnie wybrane przez uczniów:
FIVE + THREE = TWO + SIX
EIGHT - TWO = THREE + THREE
6. porównywanie dwóch dowolnych kart:
Are they the same or different? Count the ...
More or less ...
7. utworzenie listy słówek / nazwanie elementów na kartach ( liczebnik + rzeczownik w liczbie mnogiej, planuję wkrótce przygotować taką listę do gry i dołączyć do zestawu materiałów do pobrania)
8. utworzenie "brakujących" kart - zestaw zawiera tylko 6 kart z zapisanym liczebnikiem i odpowiadającą mu ilością elementów, toteż ciekawym zadaniem może okazać się utworzenie uczniowskich kart - np. ONE balloon, TWO blocks , THREE carrots...
9. utworzenie dodatkowych działań matematycznych, na tablicy, w zeszytach uczniowskich lub przygotowanych kartkach papieru:
10. układanie kart od najmniejszej do największej lub odwrotnie, do tego zadania wystarczy, że wykorzystamy 3 do 6 kart.
Z racji, że jeszcze czegoś brakowało mi w zakupionej grze, utworzyłam własny zestaw kart obrazkowych z liczebnikami 1-10, zabawkami oraz zestaw kart matematycznych, które proponuję zalaminować przed pisaniem po nich. Całość to:
- 10 kart z liczebnikiem ( format ok. A5),
- 14 kart zdziałaniami matematycznymi ( format ok. A5),
- 10 fiszek z zapisanym wyrazem (zabawki),
- 10 fiszek z zapisanym liczebnikiem ( liczebniki 1-10).
W tym miejscu chciałabym również przypomnieć o utworzonym dosyć dawno zestawie kart obrazkowych (12 zabawek dla najmłodszych - karty obrazkowe w kolorze lub czarno-białe + fiszki z odręcznym podpisem) i 2 karty pracy.
Życzę udanej zabawy z zestawem utworzonym na podstawie zakupionej gry. Zasady pracy z nimi już znacie :)
Zestaw do pobrania + karty obrazkowe z zabawkami --> DOWNLOAD
A kto ma taką grę już w swoich zbiorach, zachęcam do pobrania brakujących 4 kart oraz fiszek:
Zakupiłam w zeszłym tygodniu dla mojej 5latki. Proszę jaki mają potencjał językowy😀. Dziękuję za wskazówki😀
OdpowiedzUsuńDrobiazg. Sama po zakupieniu miałam wrażenie, że jest niekompletna i brakowało mi propozycji zabaw. Dziękuję :)
OdpowiedzUsuń