Pracę z kartami rozpoczynamy od
rozcięcia jej na 3 części: część 1 - obrazki z pustym okienkiem, część druga - nazwy czynności, które dodatkowo rozcinamy na 10 elementów oraz część trzecia, która zostanie wykorzystana na końcu, pisemnie ( np. jako praca domowa ).
Słownictwo powtarzamy odczytując wybraną czynność. Uczniowie wyszukują czynność, dopasowują do ilustracji i wklejają pod odpowiednim obrazkiem, tworząc mini-słowniczek obrazkowy.
Ben likes playing football.
Ben hates watching TV.
Ben can play the trumpet.
... aż do przedstawienia czynności, które lubi i potrafi każdy z uczniów. Do wykonania tej części możemy wykorzystać ilustracje znajdujące się w dolnej części karty pracy, które po wycięciu, zostaną umieszczone w pustych kratkach.
Pozostanie jeszcze ćwiczenie budowania pytań oraz stosowania krótkich odpowiedzi. Tą część proponuję przeprowadzić w parach.
Does Ann love doing the shopping?
Yes, she does?
Can Ben play the tumpet?
Yes, he can.
Utworzyłam dwa zestawy z 20 czynnościami, które możemy wykorzystać jednorazowo, dając je w pracy w parach / grupach lub na kolejnych zajęciach.
... i karta pracy do ćwiczeń w mówieniu z zastosowaniem czasownika CAN.
- budowanie prostych wypowiedzi z can / can't;
- budowanie pytań oraz udzielanie krótkich odpowiedzi;
- mówienie o własnych umiejętnościach.
Powtarzając budowanie wypowiedzi z CAN / CAN'T możemy powycinać obrazki, umieścić w kubeczku lub nakleić na szpatułki laryngologiczne i pobawić się w losowanie wypowiedzi do zbudowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz