piątek, 15 kwietnia 2022

Can you?

Poniższe karty pracy powstały w ramach poznawania zasobów AutoDraw - prostego programu do rysowania z gotową bazą obrazków.


Pracę z kartami rozpoczynamy od

rozcięcia jej na 3 części: część 1 - obrazki z pustym okienkiem, część druga - nazwy czynności, które dodatkowo rozcinamy na 10 elementów oraz część trzecia, która zostanie wykorzystana na końcu, pisemnie ( np. jako praca domowa ).
Słownictwo powtarzamy odczytując wybraną czynność. Uczniowie wyszukują czynność, dopasowują do ilustracji i wklejają pod odpowiednim obrazkiem, tworząc mini-słowniczek obrazkowy.


Kolejnym etapem jest praca z kolejną kartą pracy i budowanie wypowiedzi:

Ben likes  playing football.
Ben hates watching TV. 
Ben can play the trumpet. 

... aż do przedstawienia czynności, które lubi i potrafi każdy z uczniów.  Do wykonania tej części możemy wykorzystać ilustracje znajdujące się w dolnej części karty pracy, które po wycięciu, zostaną umieszczone w pustych kratkach.

Pozostanie jeszcze ćwiczenie budowania pytań oraz stosowania krótkich odpowiedzi. Tą część proponuję przeprowadzić w parach.

Does Ann love doing the shopping?
Yes, she does?
Can Ben play the tumpet?
Yes, he can


Utworzyłam dwa zestawy z 20 czynnościami, które możemy wykorzystać jednorazowo, dając je w pracy w parach / grupach lub na kolejnych zajęciach.

... i karta pracy do ćwiczeń w mówieniu z zastosowaniem czasownika CAN.

- budowanie prostych wypowiedzi z can / can't;

 
- budowanie pytań oraz udzielanie krótkich odpowiedzi;

 
- mówienie o własnych umiejętnościach. 

Powtarzając budowanie wypowiedzi z CAN / CAN'T możemy powycinać obrazki, umieścić w kubeczku lub nakleić na szpatułki laryngologiczne i pobawić się w losowanie wypowiedzi do zbudowania.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów