Tak powstało Zielone Taboo dla akcji Hi_5, potem zauroczeniem było taboo świąteczne, które zaprezentowane zostało na aplikacji Creative Lesson Planner przez Anielę Tekiela, zajrzyjcie koniecznie TU
I EUREKA!
Miejsce na moje karty - wielotematyczne, wielofunkcyjne i wycinane z gazet. Utworzyłam szablon, aby ułatwić sobie tworzenie ich. Pozostało dokleić obrazek z gazety i zalaminować.
Tak zbudowałam kolekcję 80 kart ( jedzenie, hobby, miejsca, budynki, pogoda, środki transportu, zwierzęta i wiele, wiele innych), które mogę dowolnie komponować i wykorzystywać na różnych etapach lekcji, na wiele sposobów.
1. Taboo tradycyjnie czyli uzupełnianie luk pod ilustracjami jednym wyrazem. Moi uczniowie nazywają to "gra w czółko", bo kartę trzymają odwróconą obrazkiem do grupy, a trzymający przy czole kartę uczeń, ma zgadnąć, co przestawia ilustracja. Oczywiście nim pojawią się kolejne pojedyncze słowa, opisujące obrazek, uczeń poznaje słowa już zapisane.
2. Taboo z definicjami.
- definiowanie ilustracji z zastosowaniem zdań przydawkowych lub budowanie krótkich zagadek dotyczących ilustracji.
X is a person who ...
X is a thing / item which ...
X is a place where you can ....
Karty możemy przydzielić lub pozwolić na wylosowanie dowolnych.
3. Taboo opisowe - im dokładniej opisane ilustracje, tym lepiej ale bez zastosowania konkretnego słowa.
4. Taboo do opowiadania
Uczniowie losują po 5 kart, po czym dobierają po 5 wyrazów do obrazka ( jak w wersji tradycyjnej), następnie uzupełnione karty są zbierane, tasowane i losowane przez innych uczniów / grupę. W taki sposób, każda z grup najpierw opisuje 5 kart, po czym buduje opowiadanie na podstawie innych 5 kart i słów, które zostały wcześniej wybrane dla danego obrazka.
Losując pięć kart, opowiadanie musi zawierać 25 słów i zwrotów, które znajdują się pod ilustracją.
5. Kategoryzowanie oraz uzupełnianie danej kategorii.
Ta opcję polecam do pracy w dwóch niewielkich grupach uczniów, którzy otrzymują cały zestaw kart, a ich zadanie polega na pogrupowaniu ich wg kategorii oraz opisaniu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz