Ponownie niezastąpione źródło materiałów oraz inspiracji - kolorowe czasopisma i gazetki z marketów. Tym razem zamieszczone w nich ilustracje posłużyły do tworzenia kolażowych flip-flapów.
Na każdym arkuszu A4
umieściłam 10 pasków (2,8cm x 17cm), będące fragmentami różnych ilustracji.
Zadaniem uczniów jest opisanie każdego zaprezentowanego fragmentu obrazka, co nie zawsze będzie łatwe. Mogą być to listy wyrazów ( elementy ilustracji: a fork, some tomatoes, some salad in a bowl ), zdania (It can be..., It might be..., I'm not sure but..., In my opinion, the woman ..., The picture can be taken from...) lub nieco dłuższe opisy, o ile jest to możliwe.
"Odrywanki" możemy zastosować jako rozgrzewki, wprowadzenie do tematu, powtórzenie, bo na skrzydełkach można umieścić wszystko: fragment obrazka do opisania,
rozsypanki wyrazowe, różne pytania, zdania z lukami, fragmenty zdań warunkowych do uzupełnienia ...
wszystko zależy tylko od poziomu i wieku grupy.
Ilość arkuszy, które przygotowuję zależy od liczebności grupy. Zwykle robię 3-4 różne i dzielę dzieci na 3-4 grupy. Grupa podchodzi do odwróconego arkusza, odrywa wybrany pasek i wykonuje zadanie, które zostało tam umieszczone. Paski najlepiej odrywać po jednym z każdego
arkusza, aż skończą się. Na końcu możemy grupy ocenić za
aktywność, poprawność wykonania zadań, a często za kreatywność.
Na arkuszu możemy umieścić jeden duży obrazek, który pocięty będzie stanowił. Następnie, po opisaniu każdego fragmentu, możemy złożyć obrazek i ponownie opisać go. Nie obędzie się bez czasowników modalnych ;) i pracy w parach lub małych grupach.
Te
same zadania można umieścić w plastikowych jajeczkach, co jest praktyczniejsze i mniej czasochłonne, ponieważ
raz przygotowane zadania, posłużą wiele razy.
Mając gotowy zestaw jajeczek z zadaniami, grupy mogą od razu losować po 5 ( jajeczek
) zadań i zająć się nimi lub losować po jednym.
Bez
jajeczek też można pobawić się paskami. W takiej sytuacji proponuję je usztywnić (a nawet
zalaminować, będą nie do zdarcia), umieścić w wysokim kubku - będą losowane.
Boże Narodzenie w klasie: Jak rozwijać umiejętności społeczne podczas
świątecznych zajęć?
-
Jak rozwijać umiejętności społeczne uczniów podczas świątecznych zajęć?
Odkryj praktyczny scenariusz na Boże Narodzenie w klasie, pełen pomysłów na
integra...
Świetny pomysł. Oj chyba go ukradnę 😀
OdpowiedzUsuńKradnij kochana :) . Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń