sobota, 26 stycznia 2019

Order of adjectives

Bardzo lubię lekcje z przymiotnikami roli głównej i regularnie do nich wracam, bo stwarzają nieskończone możliwości tworzenia ciekawych ćwiczeń i urozmaicenia zajęć, na każdym etapie.


Zadanie to przygotowałam kilka lat temu, pracując z podręcznikiem Voices 2 (niebieska), w którym znajdowało
się jedno, króciutkie zadanie na wyćwiczenie tego zagadnienia, moim zdaniem zupełnie niewystarczająco. Być może w nowych wersjach podręcznika to zadanie jest również, być może trochę obfitsze w przykłady ) - tego nie wiem, pamiętam, że układanki bardzo podobały się uczniom, a później widziałam efekty w wykonanych pracach językowo-plastycznych i pisanych mailach.



OSAC(a)N ( czyt. osakan w kolorze - czyli Opinion Size Age Colour (of the adjectives) + Noun to mój sposób na zapamiętanie kolejności przymiotników. W tym przypadku tylko czterech ... ale też trzeba układać je według zasady, a kolory bywają bardzo pomocne.

Tak wygląda przygotowany przeze mnie zestaw do zabawy z kolejnością przymiotników ( opinion, size, age, colour ):
🔷  plansza do układania pierwszych zestawów  - pięć pasków na których układane będą elementy, zgodnie z rodzajem przymiotnika (kolory). Planszę możemy wydrukować i tworzyć zestawy przymiotniki + rzeczownik  lub podzielić na 5, zalaminować i pracować z jednym "paskiem".


🔷 zestaw elementów ( przymiotniki i rzeczowniki )
🔷 elementy zapasowe, gdyby uczniowie chcieli poszerzyć zestaw.

Dwa zestawy zawierające rzeczowniki, przymiotniki oznaczone kolorami i elementy zapasowe.


Po zakończeniu zajęć poprosiłam uczniów o przygotowanie w domu prac, w formie ilustrowanej chmury wyrazowej. Wykonanie prac językowo-plastyczne świetnie sprawdziło się jako praca domowa. Prac było ponad 20 - mieliśmy w czym wybierać i co przećwiczyć /  powtórzyć, sama forma zadania bardzo spodobała się moim uczniom, a efekty przerosły moje oczekiwania. Ponadto przydały się na jeszcze kolejnych - jako zadanie sprawdzające, które oceniłam.


Niepewna jednak jak i czy zadanie domowe zostanie wykonane przez moich uczniów, przygotowałam  Chmury wyrazowe, przydały się na podsumowanie tematyki.




...  i na zakończenie 3 zadania dla zwolenników tradycyjnych kart pracy .



A dla tych nieco bardziej zaawansowanych - 12 przymiotnikowych chmur wyrazowych (cdn ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów