Dziś - zestaw materiałów do pracy w tematyce At the restaurant, w którym znajdziecie:
▶️ 6 przykładowych menu
▶️ dwa menu do porównania i omówienia ich
▶️ karta pracy do zbudowania własnego menu
▶️ 2 powtórzeniowe karty pracy z tłumaczeniem zdań
▶️ zestaw wypowiedzi do segregowania kelner-klient i budowania dialogów
▶️ karta pracy dla młodszych uczniów - moje zamówienie.
Oto jak je wykorzystać :)
1. Menu - 6 zestawów, dzięki którym poćwiczymy pytanie o cenę, podawanie jej oraz nazwy najpopularniejszych potraw, napojów i deserów.
▶️ How much is a glass of apple juice?
▶️ It's £2.20.
2. Porównanie menu. W tym celu opracowałam dwa zestawy, menu A i B. Uczniowie będą pracowali w parach, pytając o nie.
▶️ Where would you like to go for a meal?
▶️ Which menu do you like best?
▶️ Have you got chicken soup?
▶️ Sorry, we don't serve it. I'd recommend cabbage or beetroot soup today.
▶️ I'll have beetroot soup, please.
▶️ Would you like meat dumplings?
▶️ No, thank you. No, I don't like them. I'd like sea bass and potatoes, please.
3. Budowanie dialogów. Znając nazwy potraw oraz wybrane zwroty do rozmów w restauracji, przygotujmy uczniów do budowania własnych dialogów.
Przygotowałam 32 wypowiedzi, które po omówieniu będą sortowane na wypowiedzi kelnera i klienta. Proponuję od razu podzielić klasę na kilka grup i wydrukować odpowiednią ilość zestawów, po jednym dla każdej grupy.
Who says it?
Uczniowie losują po jednym zdaniu, odczytują głośno wypowiedź, wyjaśniają oraz ustalają, kto ją powiedział. Zaczynają też układać swoje pierwsze dialogi, korzystając z gotowych wypowiedzi, które następnie dopracują ( preferowane potrawy, ilość osób zamawiających posiłek ) oraz zaprezentują.
▶️ I'd like the bill, please. A CLIENT
▶️ The fruit salad / cheesecake / chicken looks good. A CLIENT
▶️ I'd recommend the soup. A WAITER
4. Translating. Dwie powtórzeniowe karty pracy - tłumaczenie wypowiedzi, jako utrwalenie ćwiczonych treści.
5. Dla młodszych grup lub pracujących wolniej, dodatkowo przygotowałam dwie pomocnicze karty pracy:
a. Opracowanie menu - narysowanie oraz podpisanie potraw, napoju i deseru, a następnie zaprezentowanie dokonanego wyboru.
b. Karta pracy do opracowania własnego menu i cennika ( może okazać się, że dana grupa potrzebuje dodatkowego utrwalenia odczytywania cen, pytania o cenę lub poćwiczenia nazw potraw)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz