1. Prezentacja - budowanie wypowiedzi
na zasadzie płatek + listek. Zestaw ten zaprezentowałam i omówiłam na podstawie rysunku na tablicy.
2. Samodzielne uzupełnianie szablonu: uzupełnianie płatków odpowiednią formą czasownika BE i wyrażeniem "going to" oraz wpisywanie własnych pomysłów dot. zamiarów na listkach. Tym razem praca wyglądała w następujący sposób:
wybór płatka ⇒ wpisanie pod zaimkiem osobowym odpowiedniej formy czasownika BE ⇒ środek kwiatka z GOING TO ⇒ wpisanie zamiaru na listku
3. Karty pracy - mówienie o zamiarach na podstawie ilustracji, budowanie pytań oraz udzielanie odpowiedzi na nie.
4. Gry planszowe.
Wersja 1
Do gry należy przygotować kostkę oraz pionki. Uczniowie przemieszczają się po planszy zgodnie z wyrzuconą ilością oczek. Chcąc pozostać na wyrzuconym polu muszą poprawnie zbudować pytanie Are you going to + skojarzenie z obrazkiem? ( i odpowiedzieć na nie, niekoniecznie - ale może to pomóc w potrenowaniu krótkich odpowiedzi .
Wersja 2
Do gry należy przygotować kostkę oraz pionki. Uczniowie przemieszczają się po planszy zgodnie z wyrzuconą ilością oczek i aby pozostać na wyrzuconym polu muszą poprawnie zbudować wypowiedź, zgodnie z oznaczeniem na planszy ( zdanie twierdzące lub przeczące ).
5. Speaking dice - to zestaw czterech kostek do wydrukowania lub naklejenia elementów na czyste kostki:
- kostka z podmiotami,
- kostka z typem zdania do budowy,
- dwie przykładowe kostki z czynnościami - ale małych obrazeczków mam kilkaset, jest w czym wybrać ;)
Uczeń rzuca trzema kostkami i buduje zdanie, zgodnie z oznaczeniami na kostkach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz