sobota, 28 września 2019

Pomysł na lekcję z chmurami

Chmury zdaniowe do budowania wypowiedzi przygotowałam dzięki zwykłemu Paint i jego możliwościowym ( obracanie arkusza, aby zmienić położenie wyrazu, kolory, wielkość i rodzaj czcionki, wycinanie i wklejanie wyrazu, aby lepiej dopasować wyraz na arkuszu):, a sam pomysł odświeżyła mi Karolina, która postanowiła pomóc własnemu dziecku i przygotować dla Niej chmurki do nauki.

Jak pracujemy:


1. Chmury drukujemy, po jednej dla pary lub małej grupy LUB wyświetlamy na tablicy
2. Utworzone pary uczniowskie lub zespoły budują wypowiedzi z podanych wyrazów
3. Zadanie może stanowić formę powtórzenia, ćwiczeń utrwalających, rozgrzewki językowej, klasowego konkursu czy zadanie w ramach escape room-u 
4.  Zbudowane wypowiedzi sprawdzamy i oceniamy lub są prezentowane przez ucznia i oceniane


1. Present Simple i Present Continuous


2. Preferences - elementy do tworzenia wypowiedzi o preferencjach


3. Mistakes - zestaw typowych błędów ortograficznych popełnianych przez uczniów. Na arkuszu umieściłam kilka popranie zapisanych wyrazów, co wbrew pozorom, utrudniło pracę z tą chmurą





P.S. Może ktoś dopiero ma ochotę zacząć przygodę z chmurami, a nie chce bawić się z Paint'em - przykładowe Generatory chmur wyrazowych:

1. TAGUL
2. WORDLE

1 komentarz:

  1. Aleksandra Ponińska2.10.2019, 13:16

    super!! dzięki ;) już się zdenerwowałam przy planszach z błędami, ale doczytałam, że to specjalnie ;p
    btw, niektórzy robią materiały z błędami i potem poprawiają, jak im się zwróci uwagę ;p

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów