Proponowane zabawy z zestawem indywidualnie, w parach lub niewielkich grupach:
- Połącz w pary: układanie i nazywanie przedstawionych na obrazkach elementów lub dopasowywanie obrazków do napisów:
a / one book ➡ three books
- Losowanie kart i podanie liczy mnogiej lub pojedynczej:
a / one foot ➡ two feet
3. Pary wyrazowo-obrazkowe: budowanie wężyków obrazkowo-wyrazowych
4. Gra planszowa – ułożona z dowolnych
elementów. Do pracy w ten sposób możemy wybrać wyłącznie ilustracjami z liczbą pojedyncza - wówczas zadanie będzie polegało na poprawnym zbudowaniu liczby mnogiej lub odwrotnie; obrazków mieszanych i podawanie odpowiednio liczby mnogiej lub pojedynczej. Do plików dodałam 6 kart funkcyjnych, które uatrakcyjnią grę.
5. Tworzenie własnych par rzeczowników w pojedynczej lub mnogiej.
Do tego zadania przygotowujemy puste szablony, ilustracje wycięte z gazet, klej i kredki (dla uczniów, którzy chcą własnoręcznie zilustrować swoje pary), mogą przydać się też słowniki do wyszukania niektórych wyrazów.
Ten typ zadania proponuję jako podsumowanie wiedzy o rzeczownikach, a utworzoną przez klasę partię wykorzystać na kolejnych zajęciach jako rozgrzewkę językową na wstępie lekcji lub przerywnik.
6. Let's find it - plansza z ilustracjami rzeczowników w liczbie pojedynczej, do wyświetlenia na tablicy lub wydrukowania. Zadanie polega na wyszukiwaniu ilustracji w liczbie pojedynczej dla usłyszanych / zapisanych rzeczników w liczbie mnogiej.
Plansza może posłużyć do innego typu zadań leksykalnych, jak typowe powtórzenie / wzbogacenie słownictwa.
Zestaw jest dosyć obszerny ale raz przygotowane i zabezpieczone / zalaminowane karty będą stanowiły bazę do wielu innych zabaw, o różnej tematyce:
➡ memory ( wystarczy wybrać odpowiednią liczbę par, wymieszać, odwrócić i gotowe )
➡ segregowanie / kategoryzowanie ( wybranie np. 3 dowolnych obrazków, o różnych kategoriach i dodawanie do nich kolejnych wyrazów )
a) BUS (środki transportu) ... train, car, bike...
b) CARROT (warzywa) ... tomato, potato, ...
c) GLOVES (ubrania zimowe) ... coat, cap, scarf ...
➡ budowanie wypowiedzi z wylosowanymi ilustracjami lub wyrazami;
➡ krzyżówki uczniowskie z wylosowanymi ilustracjami, na tablicy;
➡ I have got a/an... Who has got ... ?
Do tej zabawy wybieramy odpowiednią ilość par ( np. po 5 dla ucznia, dzielimy klasę na niewielkie grupy, tasujemy karty, rozdajemy uczniom, wybieramy ucznia, który rozpocznie zabawę i gotowe:
U1: Who has got ... ( tu uczeń podaje odpowiednik wybranej przez siebie karty w liczbie mnogiej lub pojedynczej, bo chce utworzyć parę ) ... buses?
U2: I have got BUSES. ( uczeń 2 oddaje odpowiednią kartę i zadaje pytanie, aby zbudować własną parę i wybrać U3 ) Who has got a BALL? ...
➡ What have you got?
Wybrane ilustracje np. 25, pokazujemy klasie i przypominamy ich nazwy. Wybrany uczeń losuje kilka ilustracji i chowa je pozostałymi uczniami np. w pudełku.Zadaniem uczniów jest ustalenie, jakie ilustracje wylosował uczeń, zadając pytania.
- Is it big / small / red / sweet ... ?
- Is it a fruit / an animal / a building ...?
- Have you got a pencil?
- Is it a toy? Is it a doll?
➡ Piotruś : wybieramy 12 par, 25 kart na grupę uczniów ( obrazek + karta z zapisem oraz jedną dowolną kartę - Piotrusia ). Cały zestaw pozwoli na utworzenie 3 zestawów do gry.
Wcześniejsze wpisy poświęcone liczbie mnogiej:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz