wtorek, 28 września 2021

Let's focus on plural nouns

 Dzisiejszy zestaw 90 ilustracji rzeczowników w liczbie pojedynczej i mnogiej pozwoli na utrwalenie   liczby mnogiej podstawowych rzeczowników:


Proponowane zabawy z zestawem indywidualnie, w parach lub niewielkich grupach:

  1. Połącz w pary: układanie i nazywanie przedstawionych na obrazkach elementów lub dopasowywanie obrazków do napisów:

      a / one book ➡  three books

  1. Losowanie kart i podanie liczy mnogiej lub pojedynczej:

a / one foot two feet

3. Pary wyrazowo-obrazkowe: budowanie wężyków obrazkowo-wyrazowych

 


4.   Gra planszowa – ułożona z dowolnych elementów. Do pracy w ten sposób możemy wybrać wyłącznie ilustracjami z liczbą pojedyncza - wówczas zadanie będzie polegało na poprawnym zbudowaniu liczby mnogiej lub odwrotnie; obrazków mieszanych i podawanie odpowiednio liczby mnogiej lub pojedynczej. Do plików dodałam 6 kart funkcyjnych, które uatrakcyjnią grę.

5. Tworzenie własnych par rzeczowników w pojedynczej lub mnogiej. 

Do tego zadania przygotowujemy puste szablony, ilustracje wycięte z gazet, klej i kredki (dla uczniów, którzy chcą własnoręcznie zilustrować swoje pary), mogą przydać się też słowniki do wyszukania niektórych wyrazów. 

Ten typ zadania proponuję jako podsumowanie wiedzy o rzeczownikach, a utworzoną przez klasę partię wykorzystać na kolejnych zajęciach jako rozgrzewkę językową na wstępie lekcji lub przerywnik.

 6. Let's find it - plansza z ilustracjami rzeczowników w liczbie pojedynczej, do wyświetlenia na tablicy lub wydrukowania. Zadanie polega na wyszukiwaniu ilustracji w liczbie pojedynczej dla usłyszanych / zapisanych rzeczników w liczbie mnogiej. 

Plansza może posłużyć do innego typu zadań leksykalnych, jak typowe powtórzenie / wzbogacenie słownictwa.


Zestaw jest dosyć obszerny ale raz przygotowane i zabezpieczone / zalaminowane karty będą stanowiły bazę do wielu innych zabaw, o różnej tematyce:

memory ( wystarczy wybrać odpowiednią liczbę par, wymieszać, odwrócić i gotowe )

segregowanie / kategoryzowanie  ( wybranie np. 3 dowolnych obrazków, o różnych kategoriach i dodawanie do nich kolejnych wyrazów )

a)  BUS (środki transportu) ... train, car, bike...

b) CARROT (warzywa) ... tomato, potato, ...

c) GLOVES (ubrania zimowe) ... coat, cap, scarf ...

budowanie wypowiedzi z wylosowanymi ilustracjami lub wyrazami;

krzyżówki uczniowskie z wylosowanymi ilustracjami, na tablicy;

I have got a/an... Who has got ...  ?

Do tej zabawy wybieramy odpowiednią ilość par ( np. po 5 dla ucznia, dzielimy klasę na niewielkie grupy, tasujemy karty, rozdajemy uczniom, wybieramy ucznia, który rozpocznie zabawę i gotowe:

U1: Who has got ... ( tu uczeń podaje odpowiednik wybranej przez siebie karty w liczbie mnogiej lub pojedynczej, bo chce utworzyć parę ) ... buses? 

U2: I have got BUSES. ( uczeń 2 oddaje odpowiednią kartę i zadaje pytanie, aby zbudować własną parę i wybrać U3 ) Who has got a BALL? ...

What have you got?

Wybrane ilustracje np. 25, pokazujemy klasie i przypominamy ich nazwy. Wybrany uczeń losuje kilka ilustracji i chowa je pozostałymi uczniami np. w pudełku.Zadaniem uczniów jest ustalenie, jakie ilustracje wylosował uczeń, zadając pytania.

- Is it big / small / red / sweet ... ?

- Is it a fruit / an animal / a building ...?

- Have you got a pencil?

- Is it a toy? Is it a doll? 

➡ Piotruś : wybieramy 12 par, 25 kart na grupę uczniów ( obrazek + karta z zapisem oraz jedną dowolną kartę - Piotrusia ). Cały zestaw pozwoli na utworzenie 3 zestawów do gry.


Wcześniejsze wpisy poświęcone liczbie mnogiej:

1. Rysunkowa liczba mnoga

2. Brainy 4 Unit 0



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów