Kilka propozycji do Bugs Team 2 - Dział 2.
1. Plansza obrazkowa do utrwalenia pytania What are you wearing?, odpowiedzi I am wearing..., nazw ubrań, kolorów.
2. Sześciokąt do podręcznikowej piosenki.
Kartę drukujemy dla każdego dziecka po jednej. Sześciokąt wycinamy, następnie nacinamy szablon w taki sposób, aby tylko środkowy element był połączony z pozostałymi elementami. Zazwyczaj pomagam dzieciom w złożeniu sześciokąta.
Przypominamy dzieciom piosenkę, zwrot Put on your ..., a następnie przechodzimy do wycięcia ubrań umieszczonych w ramce i naklejeniu ich z tyłu na odpowiednich skrzydełkach. ( każde skrzydełko ma z jednej strony zapis, a z tyłu ilustrację ).
I zaczynamy zabawę:
Zadanie 1.
Put on your T-shirt, please. (dzieci składają skrzydełko z koszulką)
Put on your jumper, please. (dzieci składają skrzydełko ze sweterkiem) ...
Postępujemy w ten sposób, aż do złożenia wszystkich skrzydełek, wybierając przypadkową kolejność.
Zadanie 2.
Put on your trousers, a jumper, a cap, a T-shirt and shoes. (dzieci składają skrzydełka zgodnie z usłyszanymi nazwami i podają nazwę ubrania, które zostało). Zabawę tę możemy przeprowadzić z szablonem "na drugiej stronie" - dzieci wybierają skrzydełko do złożenia, widząc obrazek, nie zapis.
3. Sześciokąt do ćwiczeń w opisywaniu ubioru. Szablon przygotowujemy identycznie, jak opisałam wyżej. Dodatkowo, dzieci mogą pokolorować ilustracje i budując wypowiedzi, dodawać kolory do nazw ubrań.
I am wearing a yellow T-shirt and brown shorts.
We wcześniejszym wpisie w tej tematyce znajdziecie karty oraz planszówkę, może akurat będą potrzebne. Link do materiałów TU.
4. Karta pracy z wykreślanką i uzupełnianiem zdań. Myślę, że przyda się jako powtórzenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz