Przygotowanie tego zestawu było dosyć czasochłonne, ponieważ wyszukanie odpowiednich zdjęć nie jest łatwym zadaniem - swoje zbierałam od miesiąca. Następnym etapem było odpowiednie przycięcie, podklejanie i laminowanie. W efekcie: równe, estetyczne, zabezpieczone przed uszkodzeniami karty obrazkowe i zupełnie za darmo.. Nawet jeśli kolekcjonowanie zdjęć potrwa, warto - spróbujcie... , poza tym uczniowie chętnie pomogą w zbiórce.
Karty posłużą również do opisu ubioru oraz ćwiczeń z nazwami ubrań, a niektóre poszerzą bazę obrazków do standardowych opisów czy prezentacji ustnych ( opisy miejsca, czynności itp).
Jak pracujemy:
- dzielimy klasę na grupy, każda z grup losuje np. 5 ilustracji do opisu ( moje zostały podklejone czerwonym papierem i zalaminowane),
- uczniowie opracowują opisy,
- zbieramy opisy uczniów oraz ilustracje,
- dodajemy kilka opisów, które nie pasują do ilustracji (szybko utworzymy je zestawiając po jednym zdaniu z kilku opisów i/lub zmieniając wybrany element) i tyle samo ilustracji bez opisu (np. 5 opisów i 5 ilustracji),
- uczniowie otrzymują wszystkie opisy z ilustracjami i dopasowują opisy do ilustracji. Zadanie nie jest proste, ponieważ otrzymują ok 30 ilustracji, w tym ok 25 pasujących do ilustracji opisów i kilka, których nie będzie można dopasować.
Inne zadaniem z wykorzystaniem ilustracji.
Przydzielamy uczniom ( w parach lub grupach) opisy z ilustracjami, np. 5 poprawnych opisów z ilustracjami. Zadaniem uczniów jest zbudowanie nowych opisów do otrzymanych ilustracji - tym razem - z błędnymi informacjami. Tak utworzone opisy z fałszami wędrują z ilustracjami do kolejnej grupy / pary, której zadaniem jest dopasowanie opisów do zdjęcia i dokonanie korekty.
2. Mapa do pracy ze słownictwem.
Zadanie proponuję rozdać uczniom do domu, zamiast standardowej pracy domowej, do powtórzenia słownictwa przed sprawdzianem.
Oraz slajdy do wyświetlenia na tablicy (ponownie z pomocą przyszedł AutoDraw).
a. Name someone with ...
b. The odd-one-out
c. Vocabulary revision 1
d. Adjectives describing people
e. Introducing
g. Vocabulary revision 2
h. Aplikacje LearningApps - character, personality adjectives
Character adjectives ex. 1
Zapowiada się wspaniałe - z niecierpliwością czekam na kolejne Twoje pomysły!
OdpowiedzUsuń