1. Czasowniki i rzeczowniki z kieszonkami:
Uczniowie wycinają kieszonki i wklejają do zeszytu ( boczne i dolne krawędzie smarujemy klejem ),
Następnie wycinają słownictwo do segregowania. Młodszym dzieciom możemy ułatwić zadanie i przygotować gotowe zestawy, już wycięte.
Zadaniem uczniów jest segregowanie słownictwa do odpowiedniej kieszonki.
Arkusz do wydruku został "ozdobiony" niewielkimi rysunkami, które możemy wykorzystać do budowania prostych zdań z zastosowaniem czasownika to be lub przydzielenia do odpowiedniej kieszonki.
Wersja odręczna kieszonek oraz fiszek ze słownictwem do segregowania. |
2. Patyczki i kubeczki:
Przygotowujemy trzy kubeczki, które podpisujemy formami czasownika to be (am, are, is), dwa kubeczki do ćwiczeń z czasownikiem to have got ( have got, has got) oraz dwa kubeczki do segregowania rzeczowników. Na patyczkach umieszczamy słownictwo - naklejamy wydrukowane lub podpisujemy ręcznie. I ... segregujemy, zgodnie z odmianą czasowników i typem rzeczowników.
3. Patyczki możemy wykorzystać do gry w KABOOM lub budowania zdań z wylosowanymi wyrazami i czasownikami to be i to have got.
4. Karty pracy przygotowałam odręcznie ( czasownik to be, rzeczowniki) oraz w wersji komputerowej ( czasownik to be i to have got, w dwóch wersjach) .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz