środa, 3 stycznia 2018

Can it?

Wpis poświęcony ćwiczeniu czasownika CAN na poziomie klas 1-4

1. Karty obrazkowe

Karty obrazkowe powstały z myślą o zadaniu powtórzeniowym z Brainy 4 w dziale 5, które polega na wyszukaniu zwierząt, o których była mowa w całym rozdziale. Postanowiłam je zebrać i zbudować zestaw pomocy, który posłuży do pracy indywidualnej lub w parach.

 A. Na stoliku rozkładamy potasowane i
odwrócone obrazkiem do stołu karty oraz odwrócone karty z czasownikami. Uczeń rzuca kostką oraz wybiera kartę z obrazkiem. Wyrzucenie parzystej liczby oczek oznacza zbudowanie zdania twierdzącego, liczba nieparzysta to zdanie przeczące.


B. Na podstawie wylosowanej karty z obrazkiem uczeń / uczniowie budują wypowiedzi - im więcej poprawnych, tym lepiej.

C. Inną opcją  jest budowanie pytań dla wylosowanych kart ( z obrazkiem i czasownikiem ) oraz udzielenie krótkiej odpowiedzi.



D. Karty są czarno-białe, podejrzewam, że uczniowie z radością pokolorują je, tworząc własne flashcardsy.

2. Speaking Cards

Zestaw 24 karty do budowania wypowiedzi na podstawie oznaczenia zdania, obrazka oraz umieszczonego czasownika.
Karty możemy wydrukować, umożliwiając uczniom ich losowanie lub wykorzystać do zbudowania "ławkowej planszówki".




3.Gra planszowa - Can it...?


Przygotowałam planszę do gry, składającą się z elementów Speaking Cards, więc drukowanie jej pozostawiam wyborowi nauczyciela.  Równie dobrze nasi uczniowie mogą w dowolny sposób ułożyć własną, korzystając ze Speaking Cards, ustalając własne reguły gry oraz zadania dodatkowe.

Jak gramy:

- potrzebujemy kilku pionków oraz kostki do gry,
- zestaw kilku kart obrazkowych i czasownikowych, jak opcja "koła ratunkowego" w trakcie gry,
- losując kartę czasownikową, uczeń wymienia nazwy zwierząt, które potrafią wykonać daną czynność,
- losując kartę z obrazkiem ( zwierzę ) - uczeń wymienia czynności, których wylosowane zwierzę potrafi i/lub nie potrafi wykonać.


4. Mind-maps szablony dla uczniów (określenie czynności, które potrafią i / lub nie potrafią wykonać).


5. Karty pracy
Na zakończenie zajęć, proponuję zdanie dla ucznia sprawdzające ćwiczone treści.


lub
6. Krzyżówka z nazwami zwierząt


DOWNLOAD

1 komentarz:

Popularne posty

Moja lista blogów