piątek, 14 grudnia 2018

Christmas time

 Niewielki zestaw materiałów i pomocy na lekcje przedświąteczne. 



1. Zestaw kart pracy:

- I spy...
- wykreślanka wyrazowa



2. Zestaw kart wyrazowych, utworzonych do słownictwa wprowadzonego i ćwiczonego w podręczniku Bugs Team 1 i 2. Nie tworzyłam kart obrazkowych do słownictwa - to zadanie zostawiłam swoim drugoklasistom, którzy w niewielkich grupach sami zilustrowali otrzymane karty wyrazowe. Moje pierwszaki próbowały również swoich sił w pracy ze słownictwem, najpierw w łączeniu kart wyrazowych w pary ( polskie i angielskie ), a następnie rysując obrazki kredą na tablicy i w zeszytach. Fajnie. Podobało się.




 3. Adwentowy kalendarz wyrazowy w dwóch wersjach przygotowałam dla nieco starszych uczniów ( 5 i 6 klasy ):
- wyszukiwanie, nazywanie kolorowanie oraz dopasowywanie ilustracji z danym numerem, do gwiazdki,
- dopasowywanie, nazywanie i wklejanie ilustracji w odpowiednim miejscu,


[ ściągawka karty 1: angel, Santa's sack, cracker, fireplace, Christmas card, holy wafer, gingerbread man, crib, candle, mistletoe, candy cane, herring, Christmas pudding, Santa Claus, snowman, bauble, wreath, Christmas stocking, bell, holly, the first star / starlet, presents, Christmas tree, reindeer ]

4. Gazetkowy worek Mikołaja, który powstał dzięki obrazkom w gazetkach z supermarketów, bogatych teraz w zdjęcia zabawek.
Powtórzyliśmy nazwy zabawek, przećwiczyliśmy I have got ... in my bag i uczniowie odpowiadali na pytania Who has got ...?. , a na koniec sami zadawali pytania Who has got...? i udzielali krótkiej odpowiedzi ( uczeń, który odpowiedział I've got ... zadawał kolejne pytanie ). Pojawiły się też nowe nazwy zabawek: the drum, a cooking set, a doll's house, a board game... ale jest to nieuniknione, a uczniowie ciekawi i chętni do nauczenia się i zapamiętania nowych, interesujących ich nazw. 

Zabawki do naklejania przygotowałam wcześniej, aby czas lekcji poświęcić na pracę ze słownictwem.


Zestawy zamierzam zalaminować i przechować do kolejnego roku, sprawdziły się jako powtórzenie i lekcja świąteczna na zastępstwie z drugoklasistami - dobry patent wart ewentualnego doszlifowania.

5. Krzyżówka świąteczna - powtórzenie i utrwalenie słownictwa dotyczącego świąt oraz okresu przedświątecznego, w wersji troszkę ulepszonej.

P.S. Krzyżówkę tę przygotowałam bardzo dawno, około 20 lat temu, na samym początku mojej pracy w szkole, nie wiem jak przetrwała do dziś, nie pamiętam czy powstała jako inspiracja jakimiś materiałami czy jest w 100%-ach moja, pamiętam tylko, że była przygotowana do szkolnej gazetki, jako zadanie konkursowe.


6. TRIMINO - trójkątne domino


7. Gra karciana w stylu dobble - aż 31 krążków :), dzięki Karinie z Sophia-Jezyki Obce



DOWNLOAD


5 komentarzy:

  1. Witam. W trimino znalazłam literówki - starpeta i oba present są po angielsku. Pomysł super. Polecam go innym znajomym. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki - już poprawiłam. Cieszę się, że przydatne. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Gorące pozdrowienia i wielkie dziękuję za komentarz. Bardzo mi miło.

      Usuń

Popularne posty

Moja lista blogów