środa, 27 lutego 2019

Bugs Team 1 - Set 3

Kolejna porcja materiałów uzupełniających do pracy z podręcznikiem Bugs Team 1, do rozdziału 3. Oczywiście zasoby zostaną jeszcze uzupełnione - obecne pięć kart utworzyłam z myślą o pierwszych lekcjach z tematyką zwierząt.



1. Ćwiczymy słownictwo
z sześciokątami? -  TAK!
Moje maluchy pięknie wyciszyły się przy przygotowaniu szablonu, niesamowicie zaciekawione, co będzie dalej. A dalej ... podawałam jedną nazwę, w różnej kolejności, a dzieci słuchały w skupieniu i zakrywały szablon po jednym skrzydełku. Zawsze zostawiałam jedno skrzydełko, aby sprawdzić, które zwierzątko zostało. Ćwiczyliśmy to wielokrotnie, podobało się bardzo. Na końcu rozdałam gotowe słówka ( są na karcie niżej, odcięłam je przed rozdaniem sześciokątów), a pierwszoklasiści nakleili je z drugiej strony ilustracji. Same ilustracje również zostały pokolorowane.

2. Karta pracy 2 - wordsearch, ale taki troszkę inny.
Zadanie polega na wyszukaniu wyrazów, dopasowaniu ich do ilustracji, ponumerowaniu oraz ćwiczeniu w zapisie.
Pierwszy wyraz został dopasowany oraz jest zapisany - wyjaśniając polecenie, zadaniem uczniów będzie zakolorowanie tego słowa, a następnie pozostałych siedmiu. Ta karta pracy pozwoli na przynajmniej trzykrotne przećwiczenie każdego wyrazu.


 3. Karta pracy 3 - matching lub mini-gra. Aby utworzyć grę, należy wyciąć elementy i wzmocnić ( zalaminować ). Tak przygotowane karty, wrzucamy do woreczka. Dzieci losują kartę, odczytują wszystkie nazwy i wybierają poprawną nazwę. Nie zaszkodzi przygotowanie dwóch zestawów, umieszczenie w woreczku i losowanie po 2 lub trzy karty. Prawdopodobieństwo wylosowania dwóch identycznych kart jest niewielkie, a jeśli nawet - niech szczęściarz ma lżej ;). Za poprawnie udzieloną odpowiedź możemy przyznawać punkty, szczęściarz otrzyma jeden gratis.

 4. Karta pracy 4 - nazywanie zwierząt, określanie sposobu poruszania i / lub umiejętności zwierząt z czasownikami swim, fly, jump, run, climb i walk. Zadanie możemy rozbudować o kolejne znane dzieciom zwierzęta oraz określanie sposobu, w jaki poruszają się.

It's a dog ... It can run.
It's a frog ... It can jump... 


5. Domino obrazkowo-wyrazowe, które poszerzyłam o nazwy butterfly, fish i squirrel.



6. Kolejna karta pracy 5




3 komentarze:

Popularne posty

Moja lista blogów