poniedziałek, 25 lutego 2019

Bugs Team 2 - Set 3

Oferuję dziś zestaw materiałów uzupełniających lub powtórzeniowych do pracy z podręcznikiem Bugs Team 2, dział 3 - Dom.




1. Zestaw autorskich kart obrazkowych do prezentowania pomieszczeń
- obrazki celowo są czarno- białe oraz po dwa na formacie A4 - w taki sposób możemy w dowolny sposób wprowadzić lub poćwiczyć nazwy mebli czy wyposażenia ( np. po 4 pomieszczenia, wszystkie jednocześnie, w formacie większym lub zdecydowanie mniejszym ). Wydrukowane podwójnie posłużą jako Memo, a  zdecydowanie mniejsze - do zabaw w Bingo



2. Karta pracy 1


Dzieci wycinają umieszczone na dole karty elementy, następnie zgodnie z usłyszanymi wypowiedziami, umieszczają je w odpowiednich miejscach: 

There is a ball under the table. 
There is an acorn on the fridge. 
There is an apple in the bathroom. 

Kolejnym etapem jest odpowiadanie na pytania do utworzonej ilustracji i udzielanie krótkiej odpowiedzi. 
Is there an apple on the bed? No, there isn't.
Is there a ball in the bathroom? Yes, there is.

Zadawanie pytań oraz budowanie odpowiedzi kontynuujemy do pełnej poprawności udzielanych odpowiedzi. 
Na kolejnych zajęciach w ramach rozgrzewki językowej możemy spróbować zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi w parach.

Nie zaszkodzi też kolorowanie mebli wg instrukcji - a  red shelf, a blue desk, a grey fridge itd

 3. Karta pracy 2 - utrwalenie pisowni i znajomości słownictwa. 

Zad. 1 W balonikach umieściłam rozsypanki literowe, z których należy ułożyć wyraz, podać jego znaczenie i połączyć z zapisem. Innym sposobem będzie kolorowanie kredkami zapisu oraz balonika z rozsypanymi literami, zgodnie z usłyszaną instrukcją.

The lamp is blue. / The shelf is orange. / The chair is green.

Zad. 2 Sprawdzenie znajomości słownictwa.

 4. Karta pracy 3 - Rozsypanki wyrazowe - budowanie wypowiedzi.


5.  Lapbook - do słownictwa z lekcji 5.
Przygotowanie wyrazowego lapbooka:

Wycinamy "kawiatek", rozcinamy wzdłuż białych linii ( odstępy między skrzydełkami), składamy wzdłuż szarych linii ( wokół środkowego sześciokąta ) i przyklejamy do zeszytu. 

1. Dzieci układają nazwę z rozsypanych liter i zapisują z drugiej strony skrzydełka ( z jednej jest ilustracja i rozsypana nazwa przedmiotu, z drugiej tylko nazwa). Następnie ćwiczymy nowe słownictwo: składamy skrzydełka - odczytujemy nazwę, podajemy, co to jest, następnie odchylamy skrzydełko i sprawdzamy poprowaność.
2. Budujemy zdania:
np. There is a lamp ... dzieci kończą... in the bedroom.
3. Proste zagadki / definicje
It is big and white, you can see it in the kitchen. What is it?

6. Nietypowe fiszki wyrazowe - przygotowałam tylko trzy, na próbę, z usuniętymi fragmentami liter. Przetestuję je w środę na zajęciach i jeśli pomysł przypadnie dzieciom do gustu, przygotuję kolejne wyrazy. 
Zamierzam wykorzystać je do ćwiczenia poprawnego zapisu ( shelf, fridge, shower) na końcu zajęć. 

7. Karta pracy powtórzeniowa.

8. Karta "sprawdzianowa".


8. Karta powtórzeniowa

Wykreślanka wyrazowa do dwóch rymowanek In the dark, dark wood oraz There is a fridge in the kitchen oraz zadanie 2, które powstało jako alternatywa do zadania w zeszycie ćwiczeń, w którym zamieszono inną wersję rymowanki, niż ta nagrana ... Nie odpowiadało to dzieciom - stąd alternatywa: rymowanka dokładnie taka sama jak na nagraniu ale z usuniętymi innymi wyrazami, do uzupełnienia ze słuchu. Sprawdziło się. Polecam.






P.S. Mam jeszcze kilka pomysłów ... przygotuję - dodam do materiałów w pliku.

6 komentarzy:

  1. Świetne! Dzięki wielkie, bardzo się przydadzą :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega przydatne materiały! Dzieciakom się podoba! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietne materiały czy da się je wydrukować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście - są w pdf-ach, na dole wpisu w DOWNLOAD znajduje się przekierowanie do nich.

      Usuń
  4. Super materiały, ratujesz życie:) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Super materiały ! Dziękuje

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Moja lista blogów