1. Flashcards. Do zajęć w dziale 3 utworzyłam 10 kart obrazkowych - rekwizyty, przedstawiające
czynności: dance, play football, sing, play tennis, play basketball, rollerblade, play the guitar, skateboard, make models i aby było parzyście, dodałam cook.
Karty te z powodzeniem można wymieszać z kartami z działu 0, 1 i 2 i utworzyć podłogową grę planszową, powtórzyć całe słownictwo od września, pobawić się w segregowanie kart zgodnie z ustaloną kategorią ( activities, animals, means of transport ...) lub losować z woreczka i nazywać ilustracje na dowolnie wcześniej wybranych lub szukać schowanych w sali.
Karty "funkcyjne" dodałam do pliku :) .
Zestaw zawiera też karty wyrazowe w formacie A5, jeśli jest potrzebny - pobierz i wydrukuj.
2. Matching - zestaw kart obrazkowych i zwrotów w formacie A6 ( tak około ;) ) - propozycja do pracy indywidualnej lub w parach. Zestaw drukujemy, wycinamy i otrzymujemy 20 kart, które należy ułożyć w pary.
Możemy przygotować odsłonięte do łączenia w pary lub podzielić karty między dwóch uczniów, aby operując swoimi zestawami, łączyli je wspólnie.
3. Czasownik CAN - tak, tak - w dziale 3 pojawia się ten czasownik w połączeniu z nazwami różnych czynności i w prostych wypowiedziach twierdzących, przeczeniach i pytaniach.
Zamierzam wykorzystać karty z zaimkami osobowymi, dodatkowo przygotowanymi kartami z can i can't i obrazkami, czyli budując zestawy z trzech kart, przejść przez temat. Zadanie do przeprowadzenia z całą klasą, w parach lub indywidualnie, na spokojnie, losując odpowiednie karty i budując wypowiedzi ustne / i lub pisemne.
Inną wersją jest ułożenie wszystkich potrzebnych kart na dywanie i odtwarzanie usłyszanych wypowiedzi poprzez wskazywanie odpowiednich kart, na przykład z wykorzystaniem packi na muchy. Nie zaszkodzi też zaprezentowanie danej czynności przed wskazaniem kart.
Nauczyciel: I can dance.
Uczeń powtarza wypowiedź i wskazuje karty: I - czasownik CAN lub kartę z zielonym "ptaszkiem" oraz kartę z butami do tańca.
Damy radę :)
4. Worksheets - nieskomplikowane karty pracy do przećwiczenia słownictwa oraz czasownika CAN
( w pliku do pobrań znajdują się jeszcze wersje B - różnią się od wersji A jednym obrazkiem )
( można je wykorzystać jako sprawdziany).
Ostatnia karta ma wersję online TU
Ciąg dalszy zapewne będzie - dziś nie jestem w stanie przewidzieć, co jeszcze będzie potrzebne i jakie zadania okażą się konieczne przy realizacji tego działu.
Czy to nie czasem dział 2 bugs 3?
OdpowiedzUsuńRacja - już poprawione :) Dziękuję serdecznie.
UsuńWitam, czy jest szansa na skorzystanie z pomocy do książek Bugs Team 3 rozdział 2? Pani pomoce są SUPER - raz, że do zrobienia, a dwa jako dodatkowa inspiracja do zajęć. Pozdrawiam, Beata
OdpowiedzUsuńDziękuję. Pani Beato, w miarę możliwości czasowych postaram się, aby każdy rozdział miał materiały uzupełniające.
UsuńPrzyłączam się do podziękowań, również czekam na kolejne działy. Materiały świetne :)
UsuńCudne są te materiały! Bardzo Pani za nie dziękuję :)
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem Pani zaangażowania i staranności :-) Proszę nie przestawać :-)
OdpowiedzUsuńPani materiały są niesamowite. Oby było więcej tak zaangażowanych nauczycieli i nauczycielek jak Pani. Dziękuję!
OdpowiedzUsuńDzień dobry, w jakim programie wykonała Pani te karty pracy?
OdpowiedzUsuńIlustracje są moimi autorskimi pracami, które skanuję, obrabiam, koloruję w paint, resztę - ramki, karty pracy - również.
Usuń