Zaplanowane
lekcje dotyczą:
1. Read a Book Day
2. Teddy Bear Day
3. Positive Thinking Day
Materiały starałam się opracować tak, aby korelowały z treściami podstawy programowej, przydały się w okresie bezpodręcznikowym, dały możliwość powtórzenia materiału, jak również wprowadzały nowe elementy. Znajdziecie tu: karty pracy, szablony opaski na głowę, karty do zabawy, szablon do przygotowania proporczyków/napisów. Równolegle, tą samą tematykę opracowała Ilona więc jest w czym wybierać.
1. Read a Book Day to pierwsze wrześniowe wyzwanie, już 6 września w piątek.
📚 Karta pracy 1 - Sześciokątny przydaś - My favourite book dla najmłodszych.
Potrzebne będą też podstawowe zwroty budowania prostych wypowiedzi o ulubionej książce: my favourite book / story is ..., It's written by ..., The main hero is ... , It's about ...oraz przypomnienie lub przedstawienie kilku przymiotników do przedstawienia opinii:
It's sad / funny / interesting ...
📚 Karta pracy 2 - Projektowanie okładki dla ulubionej książki - praca ucznia. Zadanie to może być konkursem klasowym czy nawet międzyklasowym oraz przeprowadzone na świetlicy. ( Zestaw do przygotowania napisu - proporczyki do wystawki okładek książek przygotuję, jeśli będzie taka potrzeba i dodam do pliku ).
Pamiętajmy też, że będą też dzieci, które swoje pracy będą chciały wykonać w domu.
Tu z racji wieku, pytania na dyskusję proponuję zadawać w języku polskim.
Dla starszych uczniów:
📚 Karta pracy 1 - Wordsearch - gdzie uczniowie wyszukają 20 różnych typów książek, w ramach powtórzenia słownictwa ( poetry, fairy tale, legend, fantasy, science fiction, thriller, short story, horror, fable, novel, comics, dictionary, cookery book, mystery, detective story, biography, western, children's literature, manga, historical).
📚 Karta pracy 2 - Matching - książki oraz ich definicje/opisy,
📚 Karta pracy 3 - Zadanie z Kropką - Writing - trzy propozycje zadań pod kątem egzaminu.
Do zestawu tych materiałów, dodatkowo Ilona opracowała zestaw pytań - Book Day Speaking Cards, Useful Phrases do opisu książki oraz kartę pracy My favourite book, dzięki którym, krok po kroku, pomożemy uczniom w zbudowaniu poprawnych opisów. Zapraszam do uzupełnienia moich materiałów pomysłami EnglishFreak.
2. Teddy Bear Day obchodzony jest 9 września, w tym roku w drugim tygodniu zajęć lekcyjnych i uważam, że znakomicie sprawdzi się ta tematyka na "rozruszanie" dzieci lub integrację. Poniższe propozycje kieruję do uczniów klas 2 i 3, którzy poznali już kolory, nazwy części ciała i potrafią zapisać potrzebne wyrazy. To właśnie dla nich przygotowałam dwie karty pracy, dzięki którym powtórzę dokładnie to, co zamierzam. Dla najmłodszych uczniów, propozycje znajdują się ciut niżej.
🧸 Karta pracy 1 - kolorowanie części ciała zgodnie z poleceniem,
🧸 Karta pracy 2 - nazywanie części ciała, podpisywanie wskazanych elementów ilustracji,
🧸 Trzecie zadanie dotyczące misia to praca plastyczna, mój konik, do którego zachęcam zawsze i zachęcać będę - to zilustrowanie swojego misia, tego najkochańszego, najważniejszego, najpotrzebniejszego przed snem czy w trakcie wyjazdu. To zadanie z powodzeniem sprawdzi się z przedszkolakami i pierwszakami, a dyskusja o ulubionym pluszowym misiu w języku polskim - nie zaszkodzi i dodatkowo pomoże w integracji zespołu klasowego czy grupy zerówkowej.
Zebrane prace utworzą wspólną gazetkę klasową pierwszaków - czemu nie spróbować?
Nasza gazetka nabierze uroczystego charakteru z przygotowanym napisem na trójkątnych proporczykach Our Teddy Bears. Na zdjęciu poniżej prezentuję pierwszy i ostatni element oraz ostatnią literę napisu, moja propozycja to żółte tło ale w pliku do pobrania umieściłam wersję oszczędniejszą, z białym tłem. Napis możemy przygotować na dwa sposoby, drukując, wycinając i przypinając elementy lub dodatkowo robiąc dziurkaczem otwory, przez które przeciągnięty zostanie sznurek czy tasiemka.
Prace na wystawkę mogą być przygotowane z wykorzystaniem różnych technik: namalowane farbami, narysowane i pokolorowane kredkami, oklejone skrawkami papieru ( np. kolaż ), ulepione z plasteliny - im bardziej różnorodne prace, tym ciekawiej i ładniej na wspólnej gazetce.
Nie zapomnijmy o właściwej rymowance z misiem w roli głównej. Moja propozycja - rymowanka i jednocześnie zabawa ruchowa Teddy Rhyme z misiowymi opaskami na głowę, w wersji dla chłopca z muchą i kokardką dla dziewczynki. Przyda się też odpowiednia "misiowa" różdżka do czarowania ;) ale każda inna sprawdzi się tak samo.
Oto rymowanka, którą opracowałam też w formie kart, aby łatwiej było bawić się za pierwszym razem.
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3 ( zawsze razem, głośno )
🧸 I'm hungry Teddy, eat with me, ( dzieci pokazują, jak jedzą, mówią yummy, mruczą z zadowoleniem, klepią się po brzuszkach, mlaskają )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm tired Teddy, sleep with me, ( dzieci kładą się na dywanie, zamykają oczy i chrapią )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm happy Teddy, dance with me, ( dzieci łączą się np w pary i tańczą, podskakują )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm sad Teddy, cry with me, ( dzieci udają, że im smutno i szlochają, płaczą )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm angry Teddy, shout with me, ( dzieci tupią nogami "ze złości", krzyczą )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm naughty Teddy, don't follow me ...
w tym momencie, dzieci będą musiały schować się w sali i / lub poczekać nieruchomo na dalszy ciąg zabawy, bo Teddy będzie szukał ofiary, kogoś kto się nie schował albo będzie ruszał się ..
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm tired Teddy, rest with me, ( dzieci siadają po turecku )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm thirsty Teddy, drink with me, ( dzieci, pokazują jak piją, mogą wydawać dźwięk siorbania )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm cold Teddy, dress me, please,( dzieci pokazują, jak nakładają czapkę, kurtkę, skarpety, możemy sugerować im konkretne ruchy, mówiąc, co nakładają - Put on your cap / jacket / socks , gloves ...
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm your Teddy, hug me, please,( dzieci przytulają się nawzajem lub tulą swojego misia, którego przyniosły ze sobą na zajęcia - pamiętajmy, że w tym roku zajęcia te wypadają w poniedziałek, zadbajmy więc o wcześniejszą informację dla dzieci i rodziców, że mogą przyjść na angielski ze swoimi miśkami )
🧸 Abracadabra, 1, 2, 3
🧸 I'm bored Teddy, play / sing / count / jump ... with me ...
... można tak wymyślać w nieskończoność, oby tylko zwrot nadawał się do zaprezentowania.
Każdą linijkę recytujmy inaczej - szybciej, wolniej, głośniej, ciszej, sami też prezentujmy czynności. Z czasem elementy tej rymowanki spokojnie wykorzystamy do wyciszenia dzieci, zachęty do wykonania pewnych czynności, jak zaśpiewanie piosenki, odliczanie do 10 czy recytowanie wierszyka.
Nie może zabraknąć też rozmowy o znanych, popularnych z bajek misiach albo popularnego wierszyka Teddy Bear, Teddy Bear ( ze ściągawką ;)
Piosenkę znajdziecie na youtube , to pierwsza piosenka z listy.
Dla starszych uczniów z okazji Dnia Misia polecam materiały z bloga EnglishFreak , które przygotowała Ilona The History of Teddy Bear - Reading Worksheet.
3. Positive Thinking Day - 13 września ... i do tego piątek, jak tu pozytywnie myśleć? A może akurat uda się z zestawem moich zdjęć z cytatami do dyskusji - znajdziecie je w ➽ Quotations - nie trzeba ich drukować, wystarczy wyświetlić na tablicy. No chyba, że ktoś jest fanem moich fotek ;) i chce posiadać je "na papierze".
Karta pracy 1 - Challenge - Zestaw wyzwań i dwa cytaty do omówienia.
Jako zadanie dodatkowe, zachęćmy uczniów, aby poszukali sentencji, cytatu dla siebie, ( w necie jest tego mnóstwo ) i przynieśli na kolejne zajęcia - będą stanowiły rozgrzewkę, bo omówimy je. Wybrane cytaty mogą być zilustrowane ( własne lub wyszukane w sieci zdjęcie, rysunek ).
Dla klas 1-2 przygotowałam "przydasia" - porozmawiamy tego dnia i rysunkami wypełnimy miejsca w sześciokątach. Ta sama karta pracy posłuży też starszym uczniom, którzy będą mieli okazję napisać swoje zdania w linijkach na karcie:
I can ...
I'm good at ...
I'd like ... today.
Karta pracy 2 - Positive Thinking Day
Nie zapomnijcie sprawdzić propozycji Ilony :) September Ideas czyli pomysły na wrześniowe zajęcia
Mam nadzieję, że propozycji jest wystarczająco wiele i spodobają się.
Ciąg dalszy nastąpi wkrótce ...
Materiały do pobrania opracowałam w dwóch plikach: September Ideas 1a i Teddy Bear Cards, każdą stronę można też pobrać pojedynczo.
Świetne pomysły i materiały! Gratuluję.
OdpowiedzUsuńBardzo mi się podobają te pomysły!
OdpowiedzUsuńPrzyciągnęła mnie tutaj niezliczona ilość pomysłów i inspiracji. Pomysłowość i kreatywność na najwyższym poziomie.
OdpowiedzUsuńsuper zestawienia, zwłaszcza piosenka! dzięki za podzielenie się :)
OdpowiedzUsuń