👉 What's your name? Zabawa w kole, z karteczkami
samoprzylepnymi i niewielką piłką ( albo pluszakiem ).
Siadamy z dziećmi w kole i przedstawiamy się:
Hello, I'm your teacher. I'm Marzena. I like a MONKEY. Na karteczce zapisujemy swoje imię, przeczepiamy do bluzki i rzucamy piłkę do wybranego dziecka. Możemy rzucać piłką za każdym razem, wybierając dziecko lub pozwolić, aby dzieci same wybierały kolejną osobę i przekazywały piłkę wybranej koleżance lub koledze.
Po czym
pomagamy wszystkim dzieciom w przedstawieniu się, zapisaniu ich imienia
na karteczce i przypomnieniu angielskiego wyrazu, zaczynającego się od
tej samej litery, co imię.
Hello, I'm Dominika. I like a DOLL.
Hello, I'm Damian. I like Dominikę ...
Karteczki pomogą nam w zapamiętaniu imion naszych nowych uczniów. Nie zaszkodzi też, jeśli dane dziecko rzuci piłkę do kolegi czy koleżanki, które posiada już karteczkę ze swoim imieniem - kolejnej karteczki nie dostanie ale będzie musiał(a) ponownie przedstawić się i rzucić piłką.
Dzięki tej zabawie, dowiemy się też, co dzieci pamiętają z przedszkola i jak dobrze się znają.
👉 Flashcard Games - zabawy z kartami obrazkowymi to moja kolejna propozycja.
Ponownie siadamy z dziećmi w kole. Do zabawy wybrałam ok 30 kart z kolorami, liczebnikami 1-6, zabawkami, ubraniami, zwierzętami i jedzeniem ( po 5 kart z danej kategorii ). Po krótkim przypomnieniu i sprawdzeniu, które wyrazy znane są dzieciom, powstanie zestaw startowy do:
- zabawy z packami na muchy
- podłogowej gry planszowej ( w tym przypadku, dobrze dodatkowo przygotować dodatkowo kilka kart funkcyjnych - START, FINISH, np. czerwone i zielone kartki papieru o formacie zbliżonym do kart obrazkowych. Zielone kartki będą pozwalały przejść o pole dalej, a czerwone będą nakazywały cofnięcie, również o jedno pole. Przy dużej grupie, możemy zgromadzić 3-4 takie zestawy i bawić się w 3-4 grupach, również na kolejnych zajęciach. Dla każdego gracza potrzebny będzie pionek, lub cokolwiek, co go zastąpi i kostka do gry dla każdej grupy).
Zasady gry - uczeń rzuca kostką, ustawia pionek na właściwym polu i nazywa kartę obrazkową - jeśli nie potrafi, musi odczekać kolejkę lub pomóżmy mu ( ustalmy opcję jednorazowego "koła ratunkowego").
Bardzo przydatne będą karty obrazkowe, przedstawiające ten sam wyraz z różnych zestawów obrazkowych, na pewno posiadacie takie np. do wycofanych już podręczników.
👉 My favourite kindergarten song / rhyme
Poprośmy dzieci, aby nauczyły nas swoją ulubioną piosenkę lub rymowankę, którą poznały w przedszkolu. A może wszystkim spodoba się "nowa" piosenka czy wierszyk?
👉 What's that? Kolejna propozycja zabawy - tym razem z małymi figurkami, które umieścimy w pudełku lub woreczku i będą losowane, a następnie nazywane. Wybrałam figurki, które bez problemu powinny być nazwane.
What's this? It's an APPLE.
What's this? It's a BEAR - a pink BEAR.
👉 Sześciokątny przydaś - All about me! ( autoportret, imię, wiek - rysowanie świeczek na torcie, narodowość, kolor i dowolna ulubiona potrawa, zwierzę ).
👉 Mini-book / booklet :) - z ośmioma zadaniami różnego typu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz