środa, 28 sierpnia 2019

First week at school

Do dzisiejszego wpisu zainspirowała mnie pani Agnieszka, która zapytała wczoraj o propozycje na lekcje z pierwszakami w pierwszych dniach w szkole. Czasu niewiele ale udało się. Przygotowałam kilka sprawdzonych i nieskomplikowanych w przeprowadzeniu propozycji na zajęcia z najmłodszymi, zanim dostaną swoje podręczniki.


👉 What's your name? Zabawa w kole, z karteczkami

samoprzylepnymi i niewielką piłką ( albo pluszakiem ).
 

Siadamy z dziećmi w kole i przedstawiamy się:

Hello, I'm your teacher. I'm Marzena. I like a MONKEY.  Na karteczce zapisujemy swoje imię,  przeczepiamy do bluzki i rzucamy piłkę do wybranego dziecka. Możemy rzucać piłką za każdym razem, wybierając dziecko lub pozwolić, aby dzieci same wybierały kolejną osobę i przekazywały piłkę wybranej koleżance lub koledze.
Po czym pomagamy wszystkim dzieciom w przedstawieniu się, zapisaniu ich imienia na karteczce i przypomnieniu angielskiego wyrazu, zaczynającego się od tej samej litery, co imię.

Hello, I'm Dominika. I like a DOLL. 
Hello, I'm Damian. I like Dominikę ...



Karteczki pomogą nam w zapamiętaniu imion naszych nowych uczniów. Nie zaszkodzi też, jeśli dane dziecko rzuci piłkę do kolegi czy koleżanki, które posiada już karteczkę ze swoim imieniem - kolejnej karteczki nie dostanie ale będzie musiał(a) ponownie przedstawić się i rzucić piłką.

Dzięki tej zabawie, dowiemy się też, co dzieci pamiętają z przedszkola i jak dobrze się znają.

👉 Welcome Song for Kids, The Kiboomers - Kids Music Channel - podejrzewam, że wpadnie szybko w ucho, ja ją bardzo lubię -  wystarczy,  że w sali będziemy mieli dostęp do internetu i chęć poruszać się w takt muzyki.  Piosenka z lutego więc całkiem nowa w sieci. 
 




👉 Flashcard Games - zabawy z kartami obrazkowymi to moja kolejna propozycja.

Ponownie siadamy z dziećmi w kole. Do zabawy wybrałam ok 30 kart z kolorami, liczebnikami 1-6, zabawkami, ubraniami, zwierzętami i jedzeniem ( po 5 kart z danej kategorii ). Po krótkim przypomnieniu i sprawdzeniu, które wyrazy znane są dzieciom, powstanie zestaw startowy do:
- zabawy z packami na muchy
- podłogowej gry planszowej ( w tym przypadku, dobrze dodatkowo przygotować dodatkowo kilka kart funkcyjnych - START, FINISH, np. czerwone i zielone kartki papieru o formacie zbliżonym do kart obrazkowych. Zielone kartki będą pozwalały przejść o pole dalej, a czerwone będą nakazywały cofnięcie, również o jedno pole. Przy dużej grupie, możemy zgromadzić 3-4 takie zestawy i bawić się w 3-4 grupach, również na kolejnych zajęciach. Dla każdego gracza potrzebny będzie pionek, lub cokolwiek, co go zastąpi i kostka do gry dla każdej grupy).
Zasady gry - uczeń rzuca kostką, ustawia pionek na właściwym polu  i nazywa kartę obrazkową - jeśli nie potrafi, musi odczekać kolejkę lub pomóżmy mu ( ustalmy opcję jednorazowego "koła ratunkowego").
 Bardzo przydatne będą karty obrazkowe, przedstawiające ten sam wyraz z różnych zestawów obrazkowych, na pewno posiadacie takie np. do wycofanych już podręczników.




👉 My favourite kindergarten song / rhyme
 Poprośmy dzieci, aby nauczyły nas swoją ulubioną piosenkę lub rymowankę, którą poznały w przedszkolu. A może wszystkim spodoba się "nowa" piosenka czy wierszyk?

👉 What's that? Kolejna propozycja zabawy - tym razem z małymi figurkami, które umieścimy w pudełku lub woreczku i będą losowane, a następnie nazywane. Wybrałam figurki, które bez problemu powinny być nazwane.

What's this? It's an APPLE.
What's this? It's a BEAR - a pink BEAR.


👉 Sześciokątny przydaś - All about me! ( autoportret, imię, wiek - rysowanie  świeczek na torcie, narodowość, kolor i dowolna ulubiona potrawa, zwierzę ).

 
 
Do dzieła !
 
[dodane 06.08.2021]
 
👉  Name it, please!
Karta pracy, która pomoże w powtórzeniu słownictwa w siedmiu kategoriach ( farm animals, toys, food, body, wild animals, family, clothes ). Zarezerwujmy też odrobinę czasu na kolorowanie, bo założę się, że maluchy sobie tego zażyczą.
Rozdajemy arkusz każdemu dziecku, po czym nazywamy w dowolnej kolejności elementy z wybranego rzędu. Zadaniem dzieci jest określenie, który to rząd.
Przećwiczmy to kilka razy, a następnie pozwólmy aby rolę przejęły dzieci.
 

👉 Colour it, please!
Karta pracy, która pomoże w powtórzeniu nazw kolorów oraz słownictwa.

👀 nazywamy element z karty pracy i podajemy jego kolor:

RED HEART / GREEN CROCODILE / YELLOW BANANA / ORANGE CARROT
 
Możemy nieco "namieszać" i prosić o pokolorowanie np. jabłka na biało, myszy na niebiesko czy krokodyla na żółto.

👀 pytamy o kolor, nazywając ilustrację:
 
It's a banana. What colour is it?
It's yellow.

👀 dzieci kolorują ilustracje, zgodnie ze swoją inwencją, a następnie mówią, jakich kolorów użyły, odpowiadają na pytanie o kolor danego elementu.

What colour is your ball?

 

👉 Mini-book / booklet :) - z ośmioma zadaniami różnego typu.


 

 

 
 
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów