Zestaw zbudowany jest z kart obrazkowych oraz
ich podpisów. Ponadto starałam się, aby przygotować chociaż kilka rzeczowników abstrakcyjnych, co nie było łatwe. Ostatecznie zestaw składa się z 156 kart i mam nadzieję, że sprawdzi się w klasie.
Propozycje pracy z zestawem:
👉 segregowanie na rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, na stosiki lub kubeczków;
👉 wyszukiwanie rzeczowników abstrakcyjnych i oddzielanie ich od pozostałych;
👉 układanka - gra planszowa z dowolnych elementów, np. polegająca na właściwym nazwaniu obrazka i określeniu typu rzecznika;
👉 dopasowywanie nazw do ilustracji, tutaj możemy jeden zestaw podzielić na 3 lub 4 części i umożliwić pracę uczniom w 3 - 4 małych grupach, z mniejszym zestawem. Po wykonaniu zadania, grupy wymieniają się kartami.
👉 (wybrane elementy) ćwiczenia z zastosowaniem rodzajników a / an i some;
👉 4-in-a-row , rodzaj BINGO;
Każdy uczeń wybiera 16 kart obrazkowych lub wyrazowych i tworzy układankę, po 4 elementy w 4 rzędach. Możemy ułatwić uczniom zadanie i przygotować odpowiednie karty z 16-oma okienkami do układania.
Jak bawimy się?
Uczniowie zaznaczają słyszane rzeczowniki, a mając zaznaczone po 4 w rzędach (w pionie, poziomie, po skosie, od dołu do góry od tyłu), zgłaszają wygraną.
👉 budowanie wypowiedzi z wylosowanym rzeczownikiem;
👉 budowanie uczniowskich krzyżówek;
👉 ilustrowanie kart wyrazowych;
👉 ćwiczenia z zastosowaniem a lot of / lots of / some / any / a lottle / a few / few ...
+ podsumowująca karta pracy
P.S. Na kartach wyrazowych nie umieściłam rodzajników, bo nie chciałam aby pomagały ;) swoją obecnością i sugerowały odpowiedzi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz