wtorek, 28 stycznia 2020

Tick-tock, tick-tock, tick-tock ...


Rozdział 4 to już wyższa szkoła jazdy i bardzo dużo trudnego materiału. Mamy tu czas teraźniejszy
present simple, codzienne czynności i określanie godzin, stąd postanowiłam materiały podzielić na trzy lub nawet cztery wpisy. Dziś Part 1 - Tick-tock, tick-tock, tick-tock.


1. Flashcards. Do prezentacji proponuję wykorzystać karty obrazkowe, które opracowałam wcześniej i znajdują się TU. Co prawda materiał skupia się wyłącznie na określaniu pełnych godzin i połówek i potrzebne będą tylko wybrane ( jest ich sześć, co wg mnie całkowicie wystarczy ).



2. Worksheets. Trzy karty pracy wydają mi się w zupełności niezbędne do wyćwiczenia umiejętności określania czasu: jedna mieszana, z dorysowywaniem wskazówek na tarczach, jedna poświęcona określaniu całych godzin ( ... i potrenowaniu rymowanki ;) oraz jedna z połówkami.

3. We wcześniejszych wpisach znajdziecie zegarkowe domino, taboo, aplikacje LearningApps, I Spy. Nie znałam wówczas jeszcze Trimino - dodaję dziś: dwa małe zestawy, po 9 elementów, przygotowane tak aby przygotować z nich układanki lub (na formacie A5) wklejki do zeszytów.
( w pliku do pobrania są oryginalnie wygenerowane pdf-y i moje przerobione, z kolorowymi zegarkami - wydrukujcie te, które preferujecie ). 



4. Arbuzowy zegarek ma już swoje lata i zaprojektowany został do zestawu "startowego" dla najmłodszych Watermelon Ideas. W tym wpisie prezentuję go w wersji do ćwiczenia rymowanki.


 5. Board Game - dawno nie zrobiłam planszówki :)



6. Clocks online - ciekawe narzędzie online wypatrzyłam na toytheater.com, które genialnie sprawdzi nam się z tablicą interaktywną lub w trakcie lekcji online - wystarczy ustawić wskazówki i zapytać o przedstawioną na tarczy godzinę.







1 komentarz:

Popularne posty

Moja lista blogów