Czerwiec, z poślizgiem, zaczynamy dział 7. Nie uda mi się zrealizować zaproponowanych w podręczniku treści - trudno. Nie pierwszy raz. Uda się tyle,
ile uda się, a materiał, który zostanie, opracuję w wakacje, przesunę na wrzesień w wersji "kompaktowej" i musi się udać.Dziś materiał na dwie lekcje z nowym materiałem lub uzupełnienia własnych wizji zajęć:
1. Na wprowadzenie - plansza do wyświetlenia i omówienia, stanowiąca zbiór ilustracji z internetu. Owszem - mogłabym wyświetlić je po wyszukaniu ale wówczas na to zadanie musiałabym poświeć trzy razy tyle czasu, licząc się również z prowadzeniem zajęć w sali ze słabszym internetem i utrudnieniami. Zebrane na jednej karcie będą zawsze pod ręką.
Przetestowałam, sprawdziła się. Problem stanowiły trzy ilustracje ale dzieciaki wybrnęły i każde ze zdjęć ostatecznie zostało nazwane, a słownictwo lekcyjne poszerzone o podane przez dzieci zwroty. Zadanie podobało się wszystkim i stanowiło świetny sposób zweryfikowania dotychczasowej wiedzy w tym temacie.
4. W klasie 3 poświęciłam dużo czasu na lekcjach, trenując określanie czasu. Opłaciło się, bo dziś moje czwartaki świetnie poradziły sobie z kolejną wyświetlona planszą. Umieją.
5. Nie mogło zabraknąć tradycyjnej listy-wklejki z najważniejszymi zwrotami. Moi uczniowie uwielbiają je, ponadto jest to już gotowa karta, która z powodzeniem może zastąpić kartkówkę, zdarzało się nawet, że sami proponowali aby była kartkówką.
5. Aplikacje Learning Apps
6. I ... duże Trimino - 30 par / 24 elementy do ułożenia.
Miłego i skutecznego powtórzenia słownictwa.
Podobne wpisy i materiały do wykorzystania:
CDN ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz