Sierpień to czas, w którym jeszcze odpoczywamy, ciesząc się wakacjami ale to też czas, kiedy
wybieramy się do lasu na grzyby.Odkąd pamiętam, uwielbiam zupę grzybową, sos kurkowy i bułeczki drożdżowe z kapustą i grzybami. I odkąd pamiętam, zabierana byłam do lasu na długie spacery na grzyby, przy okazji poznając gatunki jadalne i trujące.
Zbieranie grzybów jest nadal bardzo popularnym sposobem spędzania wolnego czasu jesienią, nadal potrawy z grzybów królują w wielu domach i sądzę, że warto poruszyć ten temat na lekcji.
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
Moje propozycje:
🍄 Mushrooms 1. Karta pracy, dzięki której wprowadzimy uczniów w tematykę grzybów: poznają cztery najpopularniejsze grzyby jadalne oraz kilka elementów ich budowy.
🍄 Mushrooms 2. Karta pracy - trochę gramatyki, trochę leksyki. Oczywiście z grzybami w tle.
🍄 Mushrooms 3. Karta projektowa.
Pracę z kartą proponuję na podsumowanie, gdy uczniowie będą w stanie podać opis wybranego jadalnego grzyba, poszukają nazw potraw, do których dodawane są grzyby ( Hunter's stew, dumplings, cabbage rolls ) i będą już znali kilka zwrotów związanych z grzybobraniem. Przykładowy opis wybranego grzyba możemy potraktować jako mini-projekt w parach, z ilustracją, typem lasu, w którym występuje itd.
🍄 Mushrooms 4. Lista słówek, które pojawiły się w toku pracy, poszerzona o typy lasów (mixed forest, coniferous forest, deciduous forest), które można pominąć lub dodać.
Uzupełniona karta będzie stanowiła pomoc przy pracy z wcześniejszą kartą.
🍄
Jesienną tematykę poruszałam już kilkakrotnie we wpisach:
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz