czwartek, 27 kwietnia 2017

Krążkowe storytelling




Moja kolekcja krążków z zakrętek po kawie rozpuszczalnej doczekała się wykorzystania i przygotowałam z nich dwustronne krążki do pracy ze słownictwem. Do tworzenia ich posłużyły wyrazy i zwroty z  gazet oraz zbędnych kserówek.  Druga strona zawiera pocięty tekst - w tej wersji jest to bajka o księżniczce oraz księciu zamienionym w zmienionym w żabę.

Krążki będą pomocą do:
- powtórzenia  słownictwa, a na każdym  krążku umieściłam 10-12 wyrazów i zwrotów;
- kategoryzowania i dopisywania / dodawania kolejnych wyrazów i zwrotów z danej kategorii (czasowniki, przymiotniki, rzeczowniki, slownictwo dot. jedzenia, podróżowania, wizyty w kinie, szkoły. ..);
- budowania zdań / wypowiedzi z podanymi na krążku wyrazami;
- budowania opowiadania z podanymi wyrazami / zwrotami na krążkach;
- układania elementów bajki w odpowiedniej kolejności;
- odpowiadanie na pytania do bajki;
- praca ze słownictwem z bajki;
- tworzenie brakujących fragmentów bajki






(np. dając uczniom elementy początku bajki, będą określali rozwinięcie oraz zakończenie);


Takie krążki wyrazowe można utworzyć w programach do chmur wyrazowych np. Tagul lub w AutoDraw
Moja wersja DIY jest nieco czasochłonna ale jedyna w swoim rodzaju i "eco-recyklingowa". I nawet jeśli pojawią się drobne błędy w pracach uczniów, zostaną one zrównoważone zaangażowaniem i kreatywnością na zajęciach.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Moja lista blogów