Do przygotowania zajęć służących ćwiczeniom czasów teraźniejszych, wykorzystałam ilustracje znalezione w czasopismach oraz kolorowych gazetkach z sieciówek. Wszystkie wybrane zdjęcia były o wymiarach około 20cm x 16/17cm, zostały podklejone kartką techniczną, podzielone na równe części i zalaminowane.
Tak przygotowane własne puzzelki będą wielokrotnie użyte na zajęciach i nie zniszczą się.
Jak ich będę używała:
1. Rozgrzewka językowa na rozpoczęcie zajęć.
2. Zadanie indywidualne dla ucznia, zadanie do wykonania w parach lub grupach.
3. Zadanie w toku lekcji.
4. Zadanie podsumowujące lekcję.
Moja propozycja.
1. Po rozgrzewce językowej, polegającej na ułożeniu puzzli, uczniowie indywidualnie, w parach lub w grupach określają tematykę ilustracji.
2. Kolejnym zadaniem będzie budowanie słowniczka dotyczącego ilustracji. Tu będą potrzebne słowniki, w których wyszukają i zapiszą potrzebne wyrazy oraz zwroty, które za chwilę będą zastosowane w kolejnych etapach. Mogą powstać tradycyjne listy ale zachęcam do budowania mind maps i tworzenia własnych słowniczków obrazkowych.
3. Speaking: udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące ilustracji:
a. What can you see?
b. Where are they?
c. What are they doing?
d. Do you like riding a bike? Why? Why not?
e. Do you prefer riding a bike to trekking?
f. What's the weather like?
g.What is the man wearing?
h. Would you like ...?
i. How often do you ...?
4. Omówienie ilustracji: ustne omówienie ilustracji w trzech zdaniach.
5. Writing: opis ilustracji. Wykonując to zadanie warto określić "ramy ilościowe" - np. 60 słów oraz przypomnieć zasady budowania wypowiedzi z present simple i present continuous.
6. Ostatnim etapem będzie prezentacja gotowych opisów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz